.

.

onsdag 22 april 2015


Från soffläge och vidare till sängen strax. Dags att sova känner jag. Imorgon har jag sovmorgon, börjar klockan 13. Tänkte ändå gå upp i god tid dock så jag hinner duscha på morgonen och äta en god frukost. Föreläsningen imorgon handlar om neuroleptika, spännande! Tycker läkemedel är otroligt spännande, att få veta hur de funkar i kroppen och vad det egentligen är som händer av läkemedlet. Pratade lite kort om SSRI-preparat idag i skolan fick lära mig att de ökar hjärnans serotonin-nivåer genom att blockera återupptag av serotonin i nervsynapserna vilket gör att signaler som har serotonin som signalsubstans blir starkare.... Ja ni hör ju, sjukt intressant och det som gör det ännu mer intressant är att jag faktiskt FÖRSTÅR vad hon pratar om. Sjukt vad mycket jag lärt mig sen ja börja universitetet ändå, hade någon sagt så till mig för 1.5 år sen hade jag inte fattat ett skit haha. Jaja. Sånt ska vi gå in djupare på imorgon. Och även andra preparat. Spännande!

Men för att orka det och för att få lite sömn (det tar ju x antal timmar för mig att somna pga medicinen) så bör jag sova nu. Borsta tänderna å så först såklart men natti på er!

Pusspuss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar