.

.

lördag 4 april 2015


Tråkig jag varit med bloggandet idag haha. Ja nu är jag ju ingen superbloggare eller storbloggare kanske det kallas så ett,två, tre inlägg om dagen räcker gott och väl =) bloggar ändå bara för att jag tycker det är roligt, för att skriva av mig emellanåt, för att mamma ska kunna se vad jag gör i Gbg om dagarna samt för att andra därute med endometrios kanske tkr det är kul att läsa hur mitt vardagsliv fungerar. Jag vet ju själv att jag gärna läser endo-bloggar just för att slippa känna mig så himla ensam och "det är så jävla synd om mig" under dagar när jag inte orkar göra något pga smärta. Då är det ganska skönt att klicka in på någon sådan blogg och se att man inte är den enda.

Det värsta när man ligger hemma med ont i magen, enligt mig, är den samtidiga ångesten. Inte nog med att magen gör ont, nä då ska man ha ångest och dåligt samvete samtidigt för att man missar viktiga/roliga/planerade saker. Jag får jätteångest av att missa skolan ibland även om inte alla lektioner är obligatoriska. Så det blir extra jobbigt så, smärta PLUS ångest. Eller dåligt samvete ifall man måste ställa in något man planerat med typ en kompis.

Anyway det var inte det jag skulle prata om nu, ville bara berätta lite varför jag bloggar och sen gled jag iväg. Jag skulle egentligen bara titta in och säga godnatt - ska alldeles snart sova nämligen. Borsta tänderna och lite sånt först bara. Och imorgon (sen) är det påskafton. Påsk är inget jag firar på något överdrivet sätt, men lite extra godisätande får jag väl åtminstone unna mig :) det är att fira för mig haha!

Nä, jag skriver mer imorgon. Nu ska jag göra mig i ordning för natten. Puss!


Jag och mamma gick ut med Lexi i solen imorse (i koppel). Det gillade hon, min lilla goding.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar