.

.

fredag 22 maj 2015

Bebismys, morgondagens planer, lägenhets-fix-planer mm.


Klockan är närmare tre på natten och jag ska snart krypa ner hos Ozcar med Lexi. Förmiddagen spenderade jag med plugg och sen vid femtiden hämtade Ozcar upp mig också åkte vi och träffade dom sötaste mini-människorna jag vet, nämligen Ester & Lydia. Det är Ozcars systerdöttrar för er som inte visste. Tvillingar och nyligen fyllda 1 år och helt underbara är dom :) Speciellt nu när dom börjat gå (senast jag träffade dom kunde dom bara gå med stöd) så är dom jätteroliga och mysiga att umgås med. Dom bor i Stockholm så dom är inte här så ofta men när dom väl är här måste man ju bebis-mysa lite. Och leka såklart. Så där stannade vi i några timmar och fikade och lekte med twinsen och sen åkte vi till mig. Kollade lite serie och grejade lite smått i lägenheten och sen gick Ozcar och la sig. Jag däremot har inte lagt mig än och är inte särskilt trött heller men jag ska upp relativt tidigt imorgon så det är väl dags. Fastnade lite med "hemmaspa" efter Ozcar lagt sig och det tar ju sin lilla tid. Kört ansiktsmask, tvätt, peeling, insmörjning, fixat brynen och ja gjort allt man kan tänka sig med ansiktet så nu är jag fräsch.

Imorgon blir det dubbla läkarbesök på morgonen/förmiddagen. Doktor nr 1 klockan 9 och doktor nr 2 klockan 11.30. Vad jag ska hitta på däremellan är den stora frågan. Doktor nr 1 tar ca en timma och det känns inte som någon jättestor idé att åka hem efteråt då, det tar ju lite tid att gå till spårvagnen, åka hem, gå från spårvagnen. Så då hinner jag vara hemma kanske ...tja, 30-40 min innan jag måste påbörja proceduren igen, gå till spårvagnen, åka vagnen och gå från den.... Nja, känns inte som någon jättestor idé. Förhoppningsvis får jag fint väder - då är det ju inga problem att strosa runt på avenyn (doktor nr 2 är min privatläkare så han har sin mottagning fem minuters promenad från avenyn), äta en frukost på EH eller liknande i en och en halv timma. Däremot om det regnar är ju inte lika kul att strosa runt. Då får jag väl äta en jävligt stor, lång frukost haha. Nä men det löser sig. Doktor nr 2 går av tidigare erfarenheter ganska snabbt, tar väl max 20 min hos honom och efter det kan jag åka hem. Vara hemma strax efter tolv med två läkarbesök gjorda, det kallar jag effektivt haha.

Sen imorgon är det ju fredag och jag har bara EN riktig skoldag kvar denna termin, på måndag. Så det kanske man borde fira på kvällen? Får se hur jag mår, och vad doktorn säger. Annars blir det nog en lugn fredag framför serie med något gottigt till. Inte helt fyskam det heller!

I övrigt i helgen har jag inte några som helst planer ännu. Inte en enda. Jag tänker ha detta som en heeeelt pluggfri helg nu innan jag drar igång med mitt ordentliga tentaplugg på måndag efter skolan. Japp, det förtjänar jag. För från måndag blir jag borta från jordens yta till den tredje juni när tentan skrivs, så mycket har jag som ska nötas in. Haha nej nu överdrev jag men det är en hel del kunskap som ska in i huvudet så därför vill jag ha en helt pluggfri helg innan jag sätter igång. Och därför har jag inte en enda plan i helgen, inte ens plugg. 

Jag borde väl egentligen greja klart det sista i lägenheten under helgen. Haha ja jag är lat som inte har gjort det än men min byrå brakade samman och sen dess har jag bara inte orkat fortsätta. Och nej, det var ingen ny byrå som gick sönder för att jag hade satt ihop den dåligt utan det var en gammal en som helt enkelt gjort sitt. Förutom inhandling av ny byrå, så har jag: 

- Lite mer kläder som ska i den nya byrån, ligger i Ikeakassar just nu haha.
- Några tavlor som ska upp på väggarna.
- En skrivare som ska kopplas in.
- En matta till vardagsrummet som ska köpas.
- Gardiner till köket som ska köpas.
- En liten bänk till köket som ska köpas.
- Några krokar som ska upp på väggen till mina favoritväskor, samt
- Två flyttlådor med grejor som ska flyttas till källaren.

Sen, är jag helt klar. Bortsett från byrån så är det egentligen bara småpill allt det andra, sånt som går fort liksom. Jag vet exakt vilken matta jag vill ha och vart tavlorna ska hänga och allt sånt där så det gäller bara att ta tag i det. Men luften gick ur mig lite när byrån kraschade.... Så prio ett är att införskaffa en ny byrå så kommer allt annat gå på räls sen. Det skulle jag ju kunna göra i helgen kanske....eftersom jag ändå inte har några planer. Vore sååååå roligt att fota lägenheten och visa er när den är helt klar! Haha systemkameran är redan laddad och redo så det enda som behöver bli färdigt är lägenheten. Det borde jag lägga min helg på. Kanske.

Nu ska jag iaf sova, Lexi har varit med mig hela tiden nu medan jag bloggat (har kvällsrökt, borstat tänderna och så samtidigt) och hon började gnälla något förfärligt för några sekunder sen vilket betyder att hon tycker jag är seeeeg. Så får väl helt enkelt lyssna på henne och följa med och lägga mig nu. Godnatt på er!

I brist på annat får ni en bild som är ett par veckor gammal på mig.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar