.

.

tisdag 26 maj 2015

Nattinatti på er sötisar


Fort klockan gick idag, redan snart två på natten haha. När Ozcar kom hit förut blev det matlagning och sen så åt vi framför en film. Jag provade även lite kläder inför imorgon/sen då jag ska till Ullared.


Vill inte ha för varma kläder ifall det är trångt och mycket folk (speciellt inte när kroppen är i klimakteriet haha) men samtidigt inte ha för kalla kläder så jag fryser. Och eftersom vi ska åka en bit dit vill jag inte heller sitta med obekväma kläder i bilen. Så jag provade slappa men snygga kläder och fick faktiskt valt något. En lång kjol (inte ner-till-marken-lång) men samtidigt inte kort, åh svårt att förklara. Tillräckligt lång för att slippa ha strumpbyxor under och ändå lyckas hålla mig hyfsat varm. Så en ganska lång svart kjol i bekvämt material, ett basic-linne och en bekväm men snygg lång kofta. Tog även bilder på denna outfit med systemkameran men jag hittar inte öveföringssladden så kan tyvärr inte visa er :( visar er imorgon, då kan jag ta kort med mobilen.

En sneak-peak kan ni få, fotat med mobilen på systemkameran haha. Den bilden gör dock inte den "äkta bilden" rättvisa men tänkte det är kul att visa er något....



Iaf efter klädprovning, lite fototagning, mat och film så gick Ozcar och la sig och jag bestämde mig för att börja skriva ut mina papper. Det tog över en och en halv timma att få ut alla papper alltså. En och en halv jävla timma för att trycka på en knapp och sen vänta medan alla papper kom ut. Det var många papper, kan jag lova haha. Sen sorterade jag upp alla papper i olika högar utifrån de olika föreläsningarna och häftade ihop till små häften. Jag trodde det skulle bli 27 häften men jag hade visst missat en mapp på datorn när jag kollade det, så när jag väl var klar blev det 40 häften. FYRTIO!!!!! Alla på mellan 5-20 sidor och allt det ska sitta till nästa onsdag....men det löser sig nog ;) kör åtta häften om dagen tis,ons,tor,fre och sön (lördag får man va pluggledig) och sen har jag måndag+tisdag nästa vecka på mig att gå igenom alla häften igen. Tur att det inte är någon schemalagd skola dessa dagar får jag väl säga :) och tur att jag har ett minne som heter duga, annars hade det inte ens känts som någon idé att försöka klara denna tenta haha. Jag räknar med att 8 häften/dag kommer ta mellan 2-4 timmar att lära in så denna vecka kommer 2-4 timmar om dagen att gå till plugg. Kul..... Nä, men kul att jag har mycket annat att göra så jag inte bara känner mig låst till plugget, det är nyttigt för mig. Annars stressar jag bara upp mig.

Efter att ha organiserat mina häften och lagt dem i en mapp i en byrå så kollade jag en film. Sjukt bra var den! Sen var den slut och det var för typ 20 minuter sen så sen dess har jag gjort mig iordning för att lägga mig. Och nu, efter inlägget ska jag sova :)

Imorgon blir det upp tidigt och iväg till Ullared. Vet inte hur länge man är där men jag räknar med att vi kommer hem på eftermiddagen någon gång. Kommer bli jättemysigt och kul! Och sen när jag kommit hem från Ullared så kan ni ju bara gissa vad jag ska göra .... Japp, ni gissade förmodligen rätt - plugga! Så ser min tisdag ut. Ullared ser jag fram emot, pluggandet ser jag mindre fram emot... Menmen.



Lovar att uppdatera er flitigt under dagen imorgon. Som ni säkert märkt senaste veckan har jag ganska mkt bloggmotivation just nu, jag tycker det är skitkul och uppenbarligen ni med eftersom ni kommer tillbaka :) så det ska jag fortsätta med, att uppdatera flitigt!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar