.

.

torsdag 21 maj 2015

"för varje dag som går blir det lite lättare att andas"

Skrev precis ett långt lååångt långt inlägg. Där jag "skrev av mig" kan man väl säga. Jag går/har gått igenom något jobbigt just nu (det börjar bli bättre - mår bättre för varje dag som går) och jag skrev av mig ganska rejält om både hur jag känner och mår just nu och hur jag har känt och mått under perioden. Det inlägget sparades dock i utkast för det är inget jag vill att någon ska läsa. Dels vill jag inte vara så privat i bloggen och sen förtjänar personen som har åsamkat mig all denna smärta inte att jag ens tänker på "hen" egentligen. Personen läser väl säkert inte bloggen längre, men ändå. Jag ville skriva det för min egen skull och ingen annans, därför läggs det inte ut. Och nu känns det lite bättre faktiskt :)

Jag har en tendens att vara som mest känslosam på nätterna och sån har jag alltid varit. Det är då jag har tid för mig själv och det är då alla undantryckta känslor kommer fram. Då är det ganska skönt att bara skriva lite :)

Efter jag skrev av mig lite så körde jag en halvtimmas plugg, bara för att skingra tankarna och försöka tänka på något annat. Pluggade på lite om omvårdnad vid läkemedelsbehandling av olika läkemedelsgrupper. Låter spännande va? ;) Nja, omvårdnadsbiten tycker jag inte är jätterolig att läsa om. Läkemedlen däremot älskar jag att läsa om. Och jag som ska bli sjuksköterska.....omvårdnad är min profession. haha, nej då det är inga problem, omvårdnad är roligt att utföra. Jag tycker bara att det är tråkigt och flummigt att läsa om. Då läser jag hellre det medicinska!

Men nu ska jag sova faktiskt. Imorgon är jag som sagt leeeeeedig och ska väl spendera dagen hemma med plugg. Om det blir på balkongen eller inne beror helt på vädret men det är väl typ så min morgondag kommer att spenderas. Åtminstone till klockan blir ca fem och jag ska iväg och träffa något gulligt (det blev inte av idag tyvärr, så ni får veta imorgon). Men allra först ska jag sova ut mig ända till klockan elva. Sen en låååååång frukost på balkongen eller framför teven (återigen, beroende på vädret) innan jag drar igång med plugget. Vilken härlig dag va? Hoppas på fint väder för det är bra mycket roligare att plugga i solen på balkongen än inne. Men regnar det måste jag ju sitta inne haha. Skitsamma, imorgon ska bli en BRA dag, även om den fram till eftermiddagen kommer vara ganska enformig - det har jag bestämt!

Ja, ja sova var det. Om "någon" känner sig manad att komma förbi en sväng imorgon är det helt okej ;))) Japp det var en PIK, personen jag pikar till vet exakt vem hon eller han är, så hoppas du kommer förbi ;) jag är vaken från elva och hemma till 16-17 ;) och till er andra - Gonatt på er!



Bilder från början av sommaren.
Japp, sommaren du får gärna komma ordentligt nu så jag kan gå klädd 
typ som på bilderna istället för med långa byxor och jacka. Komsi.








PS. Jag skulle verkligen tycka det var jättekul att veta vilka ni är som läser. tyvärr har jag kommentarsfunktionen avstängd då jag inte vill ha några anonyma kommentarer. Så man kan bara kommentera ifall man har något "google-account". Så om någon har ett sådant får ni gärna skriva hejhej och vem ni är. Det är mellan 70-100 som läser dagligen och jag vet bara mamma + tre av mina kompisar eller vad man ska säga som läser dagligen, och att Ozcar läser någon gång ibland. Vilka är ni andra??????????? Har ni google-account - skriv en liten hälsning (ingen har säkert det bara för det haha).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar