.

.

fredag 29 maj 2015

Läggdags, östrogenplåster, röntgen och sånt.


Nu sitter jag här, med nyborstade tänder, all medicin är intagen, klockorna är ställda och jag är redo för natten. Säger man ens så? Haha. I vilket fall hoppas jag att jag somnar fort vilket inte känns särskilt troligt då jag inte är trött annat än i hjärnan av allt plugg. Egentligen hade jag kunnat sitta uppe och plugga några timmar till nu, men jag vet av erfarenhet att JAG fungerar bäst och tar in mest om jag tar ett break i plugget och bara går och lägger mig istället för att fortsätta nöta när hjärnan redan är full. När jag lämnar plugget en stund för att typ sova känns det som att lite info sjunker in och lite försvinner men det som väl har sjunkit in har fastnat riktigt hårt haha.

Imorgon står klockan på tio. Förmodligen kommer jag snooza ett tag men tanken är iaf att gå upp vid tio, fixa mig, åka till stan, hänga med mamma och brorsan, sen hem och plugga. Så långt har jag planer, därefter får jag se, eventuellt kommer Jessika och vad vi hittar på beror väl lite på vädret? Nä vi får se helt enkelt. 

Förövrigt har jag blivit HELT GRYM på att sätta på mina östrogenplåster på ett bra sätt. Min medicin mot endometriosen stänger av östrogenproduktionen HELT då det kan dämpa inflammationen som blir av endo, men för att slippa alla hemska klimakteriebiverkningar så får jag ha ett östrogenplåster som utsöndrar pyttepyttelite östrogen varje dag. Tillräckligt mycket för att ta bort biverkningar, men tillräckligt lite för att hålla sjukdomen i schack. Grymt va? Detta plåster byts två gånger i veckan och sitter annars på dygnet runt, när jag duschar och allt. Sitter som berget gör det också. I vilket fall älskar jag inte att ha ett plåster på nedre magen, jag menar COME ON vem vill ha ett plåster där när man springer runt i bikini på sommaren? Ett litet jävla genomskinligt mesplåster dessutom, ser ju ut som att jag är dum i huvet och klistrat en genomskinlig plastbit på magen. Ingen big deal egentligen men samtidigt - Inte jättesnyggt. Därför är jag sjukt glad att jag kommit på ett sätt att sätta på plåstret så det nästan inte syns alls. Alltså jag lovar det blir helt obefintligt, syns inte ens att jag har det. Känns mkt bättre inför bikinisäsongen.

Jag menar - ser ni något plåster??? NEJ skulle inte tro det va. Det sitter med andra ord helt perfekt.


Det syns liksom knappt ens när jag pekar på det. Precis bredvid där mitt finger pekar sitter det, och det syns inte alls. Helt grymt! Vad säger man - övning ger färdighet. När jag satte på första plåstret syntes det från låååångt håll haha.

Nä nu ska jag inte snacka plåster, för egentligen är det nog ingen som varken bryr sig eller lägger märke till det förutom jag. Men för mig känns det weird ifall det syns så jag bryr mig faktiskt inte om ifall någon annan ser det eller inte. Menmen nu ska jag lägga mig och soooova. Puss&Kram på er alla därute.


Just det, idag fick jag en kallelse till röntgen, datortomografi, CT, skiktröntgen - vad ni nu vill kalla det. Dom kommer spruta in kontrast i mig vilket jag aldrig varit med om tidigare så det blir spännande. Japp jag är lite arbetsskadad som tkr det är spännande snarare än hemskt.

Gonatt på er. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar