.

.

söndag 21 augusti 2016

"du var verkligen ngt mitt liv behövde"


Imorse vaknade vi vid femtiden av att larmet totalt stortjöt på hela hotellet, vidrigaste ljudet jag hört tror jag hah. Det verkligen skar i öronen och det kom folk ut från alla rum för att se vad som stod på. Jag gick ut i bara nattlinne och morgonrock haha, helt nyvaken. Ingen trevlig syn..... Varför larmet gick av fick jag dock aldrig veta (och la inte ner någon större effort för att få reda på heller om jag ska vara ärlig) men efter en stund kunde vi gå in igen =) Då sov jag lite drygt en timma till innan det var dags att gå upp vid sju - jag och mamma skulle nämligen åka in till Gran Canarias huvudstad för lite shopping. Vi hade därför bokat en tur och bussen hämtade upp oss kvart över åtta. Åkte en stund och sen var vi framme i Las Palmas. Där blev det shopping och fika och lite sådär, innan bussen hämtade upp oss på bestämt ställe och vi åkte vidare till ett shoppingcenter.


Såhär cool var jag i väntan på bussen.

På shoppingcentret blev det också lite shopping, mat och sen knallade vi en sväng på strandpromenaden som låg i närheten =) Efter några timmar blev det hemfärd tillbaka till hotellet, vi var hemma vid 18 så jag och mamma tog vara på den sista soltimman vid poolen. Sen har vi varit å ätit, druckit bubbel och spelat yatzy på rummet (jag totalkrossade mamma för övrigt) och nu sitter jag på balkongen å lyssnar på vågorna. Ska strax sova, tänkte sitta här en stund och fundera lite bara. Har mycket i huvudet just nu och trots att det är saker som tynger mig känns det ganska skönt att sitta i en helt annan miljö än hemma i soffan och fundera.


Efter middagen tog vi en sväng till affären och då var jag såhär cool.

Vi hörs imorgon snyggingar. Eftersom vi varit iväg heldagar nu två dagar i rad blir det nog en "hänga-vid-poolen-dag" imorgon. Gött då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar