.

.

tisdag 20 januari 2015


Ibland när jag är trött och har ont i magen på morgonen vill jag verkligen inte gå till skolan. Dock sitter det i ryggraden från grundskolan att "man går till skolan när man inte är sjuk", så jag är där hela tiden ändå. Men på universitetet MÅSTE man faktiskt inte gå på alla lektioner. Knappt hälften av lektionerna i vissa kurser. Man måste bara gå på det som är obligatoriskt, resten bestämmer man själv. Jag går nästan på alla lektioner ändå eftersom jag tycker föreläsningar är otroligt bra inför tentor. Men ibland orkar jag verkligen inte. Jag och Sevgi är lite likadana, vi är på varje lektion även om de inte är obligatoriska. Men ibland orkar vi inte. Och då känns det oftast lättare att skippa lektionen båda två och samarbeta när man pluggar på den delen föreläsningen skulle handla om. Eftersom vi ändå alltid samarbetar. Såhär kan vår konversation se ut en morgon när vi är trötta och ingen av oss ser någon mening med att gå:


Det där är vår konversation från imorse. vi ville inte gå på morgonens föreläsning. den kändes onödig. så vi skippade det och vilade upp oss inför föreläsningen nu på eftermiddagen istället. Bra teamwork.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar