.

.

onsdag 11 februari 2015

Good & bad.


Godmorgon. Klockan 06. Från spårvagnen. Är det humant?? Nja det beror nog på vem man frågar. Vanligtvis hade jag sagt NEEEEEEEEEEJJJJJJHHH men idag är jag pigg så det känns helt okej. Jag är faktiskt så pigg att jag vaknade 04.45 av mig själv. En hel kvart före klockan. Så jag kan inte ha hunnit somna djupt, haha.

Idag är det sviiiiinkallt ute. Verkligen sjukt-jävla-askallt. Jag dör, typ. Och på spårvagnen är det nästan ännu kallare. Seriously, varför har ingen satt på värmen???? Bävar även för en heldag i kortärmat. Det är den största nackdelen med ssk-yrket - att man måste ha kortärmat. Åtminstone för mig som fryser som en liten gris såfort det är mindre än 22 grader inomhus........... Sen lär jag väl frysa ännu mer fram på dagen när jag blir trött. För ja, så är det. Även om jag är morgonpigg när jag sovit för lite så betyder det inte att jag slipper tröttheten. Den kommer nog slå till sådär fram mot elvatiden. Tolv om jag har tur. Så då kommer jag vara frysen OCH trött. Inte min favoritkombo.

Menmen, nu får det vara färdigklagat för denna morgonen - nu går vi över på det positiva. Det positiva idag är att när jag slutar kan jag gå hem och vila med vetskapen om att jag är ledig imorgon. Rätt skönt även om praktiken är kul. En annan positiv grej är enligt mig att det är mörkt på morgonen. Så extremt mysigt. Så in i helvete mysigt. Tycker att det är mycket skönare att vakna på morgonen när det är mysigt och mörkt än att vakna och få ljuset stucket i ögonen. Japp, let's face it - jag är inte en av dom där åh-Gud-vad-skönt-med-ljusa-morgnar-och-kvällar personerna (som typ, alla andra). Nej kvällar och morgnar ska vara MÖRKA, allt annat är irriterande. Så det är också en positiv grej i mitt liv denna kalla februarimorgon. Att det är mörkt.

Sen har jag en sista positiv grej (ja jag VET, helt insane med tre bra grejer i samma inlägg) och det är faktiskt sjuksköterskekläderna som jag nyss så fint ratade. Ja, för bortsett från det hemska faktum att man måste bära kortärmat så är kläderna jävligt sköna. Mjukis-byxor på jobbet liksom. Hur skönt låter inte det? Nä jag älskar faktiskt mina blåa, fina scrubs. Hade bara varit skönt att få ha en tjocktröja till. Det hade varit perfekt. Men eftersom att ingenting någonsin är perfekt får jag åtminstone vara nöjd med dom sköna blå byxorna. Så det så!

Nu har nästan 20 min gått, sen jag påbörjade detta inlägg. Det innebär att jag strax ska av vagnen och jobba hela dagen. Det blir nog bra. Det får jag se till att orka.

Vi hörs senare, på lunchen eller efter jobbet. Får se hur mkt tid jag har. PUSS på er så länge iaf. Ha en bra dag.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar