.

.

måndag 16 februari 2015

rolig dag


God kväll på er! Idag gick dagen på praktiken sjukt fort. Kanske för att det hela tiden var mycket att göra, eller kanske för att jag visste att när dagen är slut har jag lite ledighet framför mig, jag vet inte faktiskt. Sjukt fort gick den iaf och det var en riktigt intressant dag där jag bland annat fick följa med ner till operation och se en tbb/bal (en bronkoskopi). Riktigt fascinerande och väldigt intressant tyckte jag. Sen har jag fått ta lite venprover och vara med vid inskrivningssamtal, följt en patient till narkosbedömning, tagit massor av kontroller, fått prova på att dokumentera lite med min handledare osv. Får göra lite allt möjligt kan man väl säga och det kan se helt olika ut från dag till dag beroende på vilka patienter jag har och om jag jobbar morgon eller kväll. Men det är KUL! Otroligt roligt verkligen. Synd bara att min kroniska trötthet slår ner mig, annars hade jag nog haft ÄNNU roligare. Men sånt är livet. Är iaf otroligt nöjd med min praktikplats och framförallt min handledare. Hon är toppen :)

Sen jag kom hem vid halv fyra (japp, slutade tidigare idag för sjuksköterskorna skulle ha lönesamtal klockan tre och det tyckte min handledare inte att jag behövde stanna på)  har jag vilat, skickat in en uppgift till en lärare på institutionen, ätit och kollat på GG. Blev klar med alla säsonger för några dagar sedan men jag blev så ledsen av att dom var slut så jag började om från början idag. Haha yes, that is wierd I know....

Nu ska jag söka lite bra källor till min uppsats jag ska skriva ganska så snart. Har börjat markera lite smått i kurslitteraturen vilka sidor jag ska läsa som kan vara bra att referera till och sådär, nu tänkte jag söka igenom internet och se om jag hittar några bra källor även där. Uppgiften ska först göras på praktiken genom ett vårdande samtal med en patient och sen ska jag skriva en uppsats om det efter speciella riktlinjer. Eftersom jag inte haft mitt vårdande samtal ännu är det lite svårt att komma igång men jag ska ha det någon gång innan helgen så jag tänkte att det kan vara bra att leta upp lite bra referenser innan - då är det bara att börja skriva direkt efter jag haft mitt samtal! Så det ska jag pilla med nu en stund innan jag lägger mig.

Jag förut. När man ska vara med inne i operationssalen måste man byta om till dessa fina gröna kläder istället för de blå. Dessutom får man en fin mössa på huvudet som jag tyvärr inte fick med på bild :( synd för Jag såg sjukt smart ut med den - som en riktig kirurg!

Ingång till avdelningen. Bilden tagen på morgonen (typ 06.35), det är därför det är lite mörkt därinne innanför dörrarna. Så mysigt :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar