.

.

tisdag 3 februari 2015

Grupparbete och S-HLR


Är i skolan och har lunch. Har jobbat med ett grupparbete sen klockan nio imorse. Grupparbeten är inte min favoritgrej om jag själv får välja. När det kommer till uppgifter har jag ofta en vision om vad jag tycker uppgiften ska innehålla och jag är dessutom petnoga med meningsbyggnad, formulering och grammatik. För det är sånt jag tycker kan ta en uppsats till en högre nivå. Och därför kan jag tycka det är väldigt irriterande när personer inte bryr sig om hur man bör formulera sig, eller har svårt för grammatik. Ja, det låter jätteelakt men sånt kan störa mig något fruktansvärt, och göra att jag blir sur och vrång. Och därför gillar jag inte grupparbeten, gillar mer att bestämma själv. Omg jag ser nu när jag skriver hur hemskt det låter....måste bli bättre på det

Men som tur är gäller det bara skriftliga uppgifter. Praktiska uppgifter gör jag mer än gärna i grupp. 

Idag har min grupp iaf jobbat med ett skriftligt arbete. Jag har haft turen att hamna i en bra grupp denna gång också. Så jag har bara varit lite sur denna förmiddag :) vilken tur för mig.

Nu ska vi ha S-HLR. Hjärt- och lungräddning för sjukvårdspersonal. Hörs sen!

Dockor till dagens arbete.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar