.

.

måndag 9 februari 2015


Så - hej på er. Nu ska jag skriva ett lite mer utförligt inlägg än förut. Idag var min första dag på praktiken. Superspännande och kul men eftersom jag har tystnadsplikt kan jag inte berätta något specifikt mer än vad jag fått göra. Jag fick iaf en toppenhandledare och att praktisera på transplantation verkar kul faktiskt. Tkr hela grejen med att man ens kan transplantera in ett nytt organ i en patient och få det att fungera är sjukt fascinerande. Verkligen alltså! Idag har jag mest gått runt med min handledare och tittat, har fått ge lite injektioner och liknande men mest har jag bara observerat och kollat in avdelningen, träffat patienterna och fått lära mig lite hur dom jobbar och så på avdelningen. Mkt spännande och väldigt trevligt så förhoppningsvis blir det bra fem veckor det här =) 

Nu sen jag kom hem har jag ätit mat, tvättat sminket och kollat på gossip girl med min lilla kisse. Som hon hade saknat mig när jag kom hem alltså. Min lilla gos :)

Ska snart lägga mig. Börjar 14 imorgon också så ska väl försöka gå upp runt 10 så jag hinner göra något vettigt innan jag åker iväg och praktiserar.

Skriver ett sista inlägg om en stund när jag ska sova. Puss på er!

Lexi är redan redo för natten haha :)



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar