.

.

fredag 13 februari 2015

Hej hej hemskt mkt hej.

Hej bloggen. Jag vet att jag lovade att ta igen för mitt dåliga bloggande under praktikdagarna genom att blogga ordentligt idag men jag har helt enkelt inte haft orken. Som jag skrev förut så känns det som jag använt all energi och ork jag har under praktiken så under min lediga tid blir jag helt död. Och det var väl egentligen ganska givet. Dels för att man alltid blir trött av att jobba när man inte gjort det på länge, dels för alla nya intryck och uppgifter som gör det snurrigt i huvudet, dels av min endometrios som gör mig allmänt jävla trött och dels av min medicin. Alla dessa faktorer = en död Lisa. På praktiken biter jag ihop och är duktig som fan för att sedan däcka ihop när jag kommer hem. Och det är väl så det får vara just nu, tyvärr.

Så idag har jag inte gjort någonting. Really. Jag har verkligen inte gjort någonting, bara legat hemma på soffan med Lexi och kollat på Gossip Girl, skickat iväg två viktiga mejl samt provat mina kläder som jag åtminstone lyckades få hem. Thats it. Jag har helt enkelt inte orkat. Dessutom slog jag näsan rakt i min fönsterbräda igårkväll (VEM GÖR NÅGOT SÅNT???) när jag böjde mig för att ta upp något på golvet. Det blev en rätt hård smäll rakt på näsbenet vilket resulterade i några droppar näsblod, ett litet sår och en liten svullnad på näsbenet och EN JÄVLA HUVUDVÄRK som har suttit i sen smällen. Seriöst, händer sånt ens????????? ibland blir jag så trött på mig själv.......

Menmen, nu har jag kollat lite på skoluppgifter som ska göras under VFUn och skrivit ut dom på papper så jag kan visa dom för min handledare så hon kan hjälpa mig med dom hehe. Nä inte hjälpa mig att skriva själva uppsatserna men så hon kan hjälpa mig att få utföra vissa saker jag behöver utföra för att få underlag till uppsatsen jag ska skriva. Då tänkte jag att eftersom min handledare är så himla bra så kan jag vara en lika bra student och skriva ut anvisningarna till min uppgift och visa för henne så kan hon hjälpa mig på bästa sätt. Perfekt. Det kommer göra min uppsats flawless. eller kanske inte. Men jag måste nog börja skriva den snart, den ska in om 31 dagar och jag har inte börjat det minsta. Nej, jag vet - ingen brådska. MEN jag har praktik under hela denna tiden så det vore skönt att bara göra skiten och sen kunna njuta av att "bara" praktisera och uppleva saker. Så jag ska nog ta tag i uppsatsen snart. Nästa vecka eller så. Har bestämt med mig själv att den ska vara klar när tredje praktikveckan är klar (om två veckor). Det gör att jag kan fokusera 110% på praktiken de två sista veckorna utan att veta att jag har en skoluppsats att greja med när jag kommer hem från praktiken. Vore skönt.

Nu ska jag se ett avsnitt GG med Lexi, sen sova. Natti i förskott. ska nog lyckas skriva ett inlägg innan jag lägger mig sen. Imorgon blir det praktik från klockan 14. Egentligen till klockan 21.30 men jag ska gå tidigare imorgon då jag har tenta first thing saturday morning. Så jag vet inte hur länge jag blir där imorgon. Men från 14 och framåt iaf :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar