.

.

torsdag 5 februari 2015

Stödstrumpor


Hej! Är alldeles nyss hemkommen från skolan efter en lektion i sår- och kompressionsbehandling. Riktigt spännande lektion faktiskt med massa olika material till att lägga om olika typer av sår med. Kul! Sen på slutet fick vi även träna på att Linda kompressionstrumpor (=stödstrumpor) på varandra med olika tekniker och olika lindor. Tyckte det var roligt :)

Nu är jag hemma och ska faktiskt lägga mig och sova en stund innan jag tar tag i livet igen. Sovit ganska mkt inatt men är ändå sjukt trött idag, sådär så ögonen riktigt klipper och jag nästan somnar ifall jag bara sätter mig ner några minuter. Så jag ska lägga mig lite :) latmasken Lexi hade inte ens gått upp nu när jag kom hem så hon vill nog mer än gärna sova en stund till med mig. :)

Jag, inlindad och fin som patient. Har en lågelastisk linda med "vadd" under på högerfoten, lindad med cirkelteknik och en högelastisk linda som är lindad med "åttor" på den vänstra :) riktigt skönt med lindade ben alltså - kanske skulle börja med stödstrumpor?;)

Riktigt nöjd var jag imorse med när min mage inte var så svullen -kunde nämligen ta på mig favoritjeansen då. Snortighta, mörka med låg/normal midja. Älskar att ha på mig tighta jeans men ibland blir det för högt tryck på magen så då måste jag ta några som inte är så...stela...som dessa, utan med mer stretch. Men dessa är egentligen favoriterna, både utseendemässigt och även i bekvämlighet för mig som gillar när dom sitter svintight.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar