.

.

måndag 16 februari 2015

Imorse när klockan ringde 04.55 kände jag bara NEEEEEEEEEEJJJJJJJ!!!!!! Nu nästan 1.5h senare känns det lita bättre men jag är fortfarande trött. Vem är ens såhär trött? Alltså det är typ omänskligt. Normala människor klarar ju av heltidsjobb OCH fritidssysselsättningar. Just nu klarar jag bara precis på gränsen ett heltidsjobb och inte ett skit mer. Bokstavligen. Igår när jag kom hem somnade jag i tre timmar till kvart över sju och sen kunde jag ändå lätt somna om vid elva och sova hela natten. Det känns faktiskt inte normalt.

Dock har jag extrema problem med sömnen och jag med risk att skriva något jättepersonligt nu så är jag faktiskt rädd att jag är sjuk. Alltså typ, jättesjuk. Det är nämligen så att jag svettas något så in i helvete på natten. Vet inte ens om man kan kalla det "svettas" för jag har frossa samtidigt som sängen är dyngsur. Alltså inte lite fuktig, utan bokstavligen dyngsur. Sover med en handduk i eller bredvid sängen för att kunna ta bort/lägga i den i sängen och få det lite torrt efter jag vaknat helt dyngsur mitt i natten. Man orkar ju liksom inte bädda om 2 ggr per natt så det är lättare att sova på en handduk som man bara slänger ut sängen när jag vaknar blöt.

Och ja, det är obehagligt. Det är obehagligt när det rinner över hela kroppen - ansikte som ben - och när det känns som att vakna upp i en kall bassäng flera ggr per natt. Blir faktiskt orolig. Mina läkare viftar dock bort oron som en fluga och vill inte ta reda på varför det är som det är. Hormonerna, brukar dom skylla på. Men en normal människa ska väl kunna ha hormonspiral utan att behöva uppleva sånt? Ja inte fan vet jag, men vetskapen av att jag 5 nätter av 7 kommer vakna upp helt dyngsur gör att jag tycker det är jobbigt att gå och lägga mig. Vilket är ett jätteproblem nu när jag är dödligt trött. Som En ond cirkel.

Anyway. Nu ska jag gå av vagnen. Byta om. Jobba till 4. Ledig imorgon. Skönt..

Men först ska jag dricka smoothien jag nyss köpte. Mango & ananas. Mums

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar