.

.

tisdag 22 december 2015

22 dec!


Hej på er! Sitter i skolan och har föreläsning, en föreläsning om kvalitativa studier. Gud så kul... eller? ;) Föreläsningen håller på till elvatiden och sen är det introduktion till en uppgift. Haha snacka om kaka på kaka - det kommer uppgift på uppgift på uppgift och känns som att man bara gör dom för att dom ska göras. Hade föredragit färre uppgifter där jag faktiskt har möjlighet att fördjupa mig och lära mig något... Menmen, det är ju inte mitt beslut.

Vi har en hel del uppgifter framför oss faktiskt. Först den som ska in på måndag den 28e. Den examineras sedan muntligt den 30:e. Sen är det lite "lov" innan allt drar igång igen den 7 januari. Föreläsningar sjunde och åttonde och sen har vi en stor uppgift som ska in den elfte OCH en annan halvstor uppgift som ska in den tolfte. Dessa ska sedan examineras muntligt 11:e och 15:e....Dessutom har vi en heldag med grupparbete som ska göras på plats i skolan den 12:e. herregud alltså. Måste skriva upp detta som en reminder till mig själv, ignorera följande stycke om det inte intresserar er. Detta gäller då alltså min grupp, vi är uppdelade i massa grupper under de muntliga examinationerna så alla har inte samma datum vilket gör det hela ännu mer förvirrande.

28e dec - Inlämning av informationssökning- och referenshanteringsuppgift.
30e dec - Examinerande muntligt seminarium av informationssökning- och referenshanteringsuppgift.
7e och 8e jan - "Skolstart", obligatoriska föreläsningar.
11e jan - Inlämning av uppgift om kvantitativa metoder.
11e jan - Examinerande muntligt seminarium om kvalitativa metoder (här kommer det kluriga, deadline om kvantitativa metoder och seminarium om kvalitativa metoder på samma dag.....).
12e jan - Inlämning av skriftlig uppgift om kvalitativa metoder.
12e jan - Heldag med gruppuppgift som ska lämnas in samma dag. 
15e jan - Examinerande muntligt seminarium om kvantitativa metoder. 

Ja, det är lite rörigt som sagt. Kan åtminstone sätta en bock på det som gäller den 28e, det är nämligen uppgiften jag och Sevg gjorde igår. Bäst är vi!

Idag då, idag har jag fullt upp ska ni veta. Börjar med skola till strax innan två. Sen ska jag in till stan, möta upp Rebecca och hänga med henne lite så vi hinner ses innan jul <3 Därefter bär det av mot Vargön. Kommer väl komma dit ikväll någon gång och då har jag bjudit över Amanda på pepparkakor och te. Den 22e used to be "våran dag" så jag tänkte att det var passande. Myspys.

Nä nu ska jag väl försöka lyssna lite. Gött att få skrivit ner alla viktiga datum, nu känns det genast lite mer strukturerat i mitt lilla huvud =) Vi hörs om ett tag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar