.

.

torsdag 10 december 2015

Min eftermiddag + kväll.


Hej på er! Haft en bra eftermiddag? Det har jag. Var hemma från praktiken vid halv tre eller något och vilade ett par timmar när jag kom hem. Eller vilade var en underdrift, stensomnade gjorde jag snarare. Haha.

När jag väl vaknade till liv vaknade jag upp till en liten surprise - Mr hade kommit hem från jobbet och köpt en ny blombukett till lägenheten, en ny vad till buketten OCH en "minigran" i kruka. Han hade även satt en ljusslinga i minigranen och det blev så himla fint :) Vi tycker inte det är någon större idé att ha en riktig gran för den skulle katterna bara välta haha men denna lilla gran spanade jag in senast jag var i stan. Och idag kom han hem med den, helt utan att jag visste om det. Ibland kan man ju ha någon aning men idag var jag verkligen heeelt ovetandes, blev riktigt överraskad med andra ord. Blev supermysigt här hemma nu <3


Den stora buketten näst längst till vänster + tillhörande vas är nytt för idag och även minigranen + krukan allra längst till vänster. Så himla mysigt :)


En till bild på lilla granen. Så söt =)


Under eftermiddagen och kvällen har jag även förberett mig för morgondagens seminarium, betalat en julklapp som jag beställt, köpt en annan julklapp, myst med katterna och Mr, varit på en liten promenad med Mr + ätit supergod mat. 

Provade på en ny sorts vegetariska köttbullar idag och dom var jättegoda, smakade i princip som vanliga bara att jag vet att det inte är några döda djur eller blod eller annat äckligt i. Så det var bra, kryddade dem med lite grillkrydda och dom smakade fantastiskt.  SÅNA MÅSTE JAG HA PÅ JUL, då kan ävenn jag få äta köttbullar på julbordet. Gud så gott :) För er som undrar - nej jag är inte 100% vego men 9 ggr av 10 äter jag vegetariskt och det är för att jag ofta blir äcklad av kött. Finns vissa kött jag äter men det är inte särskilt många så majoriteten av tiden blir det veg.

Nu -> ett avsnitt serie eller två, sen läggdags. Skriver innan jag ska sova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar