.

.

torsdag 10 december 2015

Sista dagen


Godmorgon på er! Framme på praktiken. Sista dagen, är helt exalterad. Egentligen är jag skittrött men är så taggad så känner typ inte av det haha. Lär väl komma i eftermiddag lagom till jag kommer hem haha. Då kommer jag nog däcka och bli assjuk. För så brukar det väl vara? Att när man väl slappnar av så blommar förkylningen ut till 100%? Så brukar det vara för mig iaf och nu är den ju på g så den kommer säkert blomma ut ikväll när jag kan pusta ut haha. Ska bli intressant att se om så är fallet idag. Lovar att återkomma om ifall jag blir febrig ikväll eller inte!

Nä, nu får jag sätta på mig jobbkläderna och därmed också min roll som ssk. Det känns lite så för mig, i samband med att jag byter om sätter jag på min yrkesroll och allt jag ältar över, funderar på eller liknande får vänta tills jag slutar. Samma med magen. När jag jobbar hinner låter jag mig inte känna efter (förutom i extrema fall när det gör så ont att jag knappt kan gå) utan då är det jag som är sjuksköterska ist för patient. Så det är då jag gör. Och sen när jag går hem och lägger kläderna i tvätten klär jag av mig min roll. Hett tips till alla som har en tendens att ta med jobbet hem! Eller till alla som bara vill ha ett tydligt sätt att skilja er yrkesroll från den privata rollen. Eller till alla som bara vill ha ett skönt tips, ibland är det skönt att slippa sina egna funderingar för några timmar :)

Nu ska jag jobba, nurse Lisa är framme.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar