.

.

måndag 21 december 2015


Sovdags! Ja det blev lite sent men det är lugnt med tanke på att jag börjar 10 imorgon. Eller egentligen börjar jag inte tio - egentligen börjar jag klockan 13 men jag ska möta upp Sevgi vid tio och jobba med en uppgift. Det är nämligen så att vi har en uppgift som ska lämnas in den 28:e och sen har vi seminarium som ska handla om uppgiften den 30:e och eftersom vi vill vara helt pluggfria över jul så tänker vi försöka få uppgiften avklarad imorgon innan skolan. Vi har redan hittat artiklar, imorgon ska vi läsa, granska och sammanfatta tre artiklar samt argumentera för varför vi valde de artiklarna vi valde och hur vi tänkte när vi gjorde vårt val. Så det ska vi sitta och göra imorgon - granska tre artiklar och skriva ihop en uppgift utifrån dom. Förhoppningsvis blir vi klara på tre timmar - annars tänker vi lägga tisdagens lunchrast på att få det sista klart. Det borde gå! Det kluriga är bara att välja rätt artiklar och kunna redogöra för varför vi valde just dom. Det positiva är att artiklarna vi väljer kommer förmodligen vara bra vilket kommer göra att vi kommer kunna använda dom nästa termin när vi skriver c-uppsats. I februari sätter vi igång, är både stressad, spänd, panikartad, exalterad och nervös på samma gång. Vi har valt ett ämne som ligger mig väldigt nära i tiden och som är väldigt aktuellt, ni som känner mig kan säkerligen lista ut vad vi ska skriva om?;) Ni andra kan ju klura lite på det, det är rätt självklart om ni bara tänker efter.


Nej, nu måste jag faktiskt lägga mig. Det är en dag imorgon också ;) godnatt gullisar och puss på er!


Bild - igår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar