.

.

onsdag 10 februari 2016

Onsdag - check.


Blev ett riktigt gött pass med Unda på gymmet förut. Började med löpning på bandet som vanligt och sen körde jag igenom nästan hela kroppen i korthet styrkemässigt - det blev en salig blandning bestående av lite rumpa, lite mage (inklusive sidor aka "kärlekshandtag") lite ben och lite rygg. Så det var ett skönt pass, kroppen känns lite sådär lagom aktiverad nu i efterhand. Riktigt nice.

Imorgon är det torsdag och den börjar, precis som denna veckans övriga vardagar, med praktik. 7-13 blir det imorgon med en liten skillnad från tidigare dagar. Hittills har jag nämligen gått med anestesisjuksköterskor vars uppgift enkelt formulerat  är att söva patienten innan operation, se till att patienten sover bra och mår bra under operation samt att väcka patienten efter operationen. Så jag har hittills deltagit på "den sidan" av operationen. Imorgon och på fredag däremot ska jag gå med en operationssjuksköterska och där ser givetvis arbetsuppgifterna lite annorlunda ut. Jag vet helt ärligt inte EXAKT vad op-sköterskorna har för arbetsuppgifter men jag vet att de jobbar "närmare såret" eller vad man ska säga än anestesissk. De förser kirurgen med sterila instrument, assisterar kirurgen på olika sätt under operationen helt enkelt. Det är dessutom (om jag fattat det rätt) op-sköterskan som dukar upp instrumenten före operation, som förbereder patienten genom att avgränsa området som ska opereras med sterila "dukar" samt som lägger om operationssåret när operationen är färdig. Om jag har fattat det hela rätt då. Sen har jag säkert glömt lite saker också men jag får ju se imorgon exakt vilka uppgifter en op-sköterska har. Det ska bli intressant =)

Efter praktiken imorgon har jag faktiskt inget bestämt än. Funderar starkt på att köra bikramyoga men det beror helt och hållet på hur trött jag är efter praktiken. Men jag satsar på det och sen får jag se imorgon exakt hur det blir. Kanske kommer upp något annat, har lite ärenden jag skulle behöva göra också men vi får se. Jag får se imorgon helg enkelt.

Nu däremot måste jag sova så jag orkar upp 05.15 när klockan ringer. Så tidiiiiiigt haha. Men jag börjar hellre tidigt om det innebär att jag slutar tidigt än att börja sent och sluta sent. Sån är jag =) 

Bjuder på några bilder från gymmet (eller snarare efteråt i omklrummet haha) nedan.


Jag efter träningen.




Jag och Unda efter träningen, hahahah love her face!!! Vilken min :D älskar att vi kommit igång och träna tillsammans nu, det är så himla kul att få lite kompishäng i samband med träningen. Vi brukar börja bredvid varandra på varsitt löpband och sen springer vi ofta olika länge och kör olika styrka men när vi börjar bli klara brukar vi mötas upp vid mattorna och stretcha tillsammans. Perfekt upplägg med min fantastiska träningsbuddy. Nu lämnar hon mig dock för några dagar i Småland men det tar vi igen nästa vecka :D




Haha dat smile. Himla söt tjej ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar