.

.

onsdag 24 februari 2016

Palm och The Notebook


Börjar bli dags att sova nu ja. Eftersom min och Sevgis handledare ännu inte har svarat tycker vi inte att det är någon idé att åka in till skolan imorgon, dock har vi bestämt oss för att försöka hitta några bra artiklar på varsitt håll som vi sedan kan kolla igenom och analysera tillsammans om dom är något att ha. Så det ska jag syssla med imorgon på förmiddagen, på eftermiddagen har jag lite annat att göra.

Just det. Jag och Mr var ju ute ett par timmar och kikade på möbler förut. Vi har i princip bestämt oss för en soffa och en säng nu till lägenheten, nu ska vi bara sova på saken så vi är helt säkra på att det är rätt. Sen har vi även spanat in ett köksbord och lite annat smått och gott. Det är ganska exakt två månader till flytten så det är ingen idé att köpa allt just nu men just soffa och säng och såna stora grejer är bra att ta tag i tidigt så det hinner beställas och levereras till nya lägenheten lagom till flyttdagen. Vissa möbler har ju ganska lång beställningstid så vi tänker att det är bra att vara ute tidigt så vi verkligen kan vara säkra på att få hemleverat möblerna samma dag vi får lägenheten. Åtminstone dom "stora" möblerna som soffa och säng och sånt, inredningsdetaljer som kuddar, lampor, små hyllor och mattor kan vi ju köra på egen hand och kan därför vänta ett tag till med att köpa. 

Jag fick köpt en liten sak idag faktiskt, nämligen en växt. Såg en sån växt för ett par dagar sedan på någons instagram och blev kär direkt. Så efter vi hade kikat möbler åkte vi direkt till Plantaget så jag fick köpa min älskade växt - nämligen en yuccapalm. ÄLSKAR den, den ser verkligen ut som en palm i miniformat. Såååå söt! 


Såhär ser min lilla palm ut, hur söt?! Hoppas bara jag kan hålla den vid liv nu hehe.


Den gjorde sig även väldigt bra på min lilla växthylla (tog denna bild nu och O sover, därför den är så mörk haha).


Nu ska jag sova så jag orkar upp och söka artiklar imorgon. Har precis kollat the greatest love story utan tvekan, nämligen The Notebook. Hur fin är inte den?? Finaste filmen jag vet, den väcker så mycket tankar och känslor :)



Idag. Godnatt nu sötisar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar