.

.

tisdag 16 februari 2016

Natti tisdag :)

Ska strax lägga mig efter en ganska intensiv dag med dubbla träningspass. Dock har dagen varit skön så jag ska inte klaga.

Imorgon börjar jag dagen med redovisning av grupparbetet, är lite nervös men inte outhärdligt. 8.30 till 11.30 går jag i skolan och tanken var ju att därefter träffa Jerre en stund men det blev ändrat vilket kanske var bra för min del då jag kom på att jag har smärthanteringskurs imorgon, det hade jag helt förträngt haha. Den är 15-17 som varje onsdag så det hade blivit lite tight i och med att jag ska ta mig dit och allt sånt. Men istället för att hänga med Jessika tänkte jag åka hem och plugga lite för tentan på fredag, har verkligen knappt pluggat alls. Det är en hemtenta som ska skrivas vilket betyder att jag kommer och får ha tillgång till kurslitteratur, MEN det är ju en fördel att ha gått igenom litteraturen lite innan det faktiskt är dags att skriva. 

Tentan kommer bestå av ett antal frågor som ska besvaras utförligt och svaren ska kunna hänvisas till kurslitteratur utan att för den delen vara plagierade. Det låter lätt men jag tror det är lite klurigare än det låter att svara utförligt på frågor med stöd i litteraturen - om inte annat är det nog ganska tidskrävande. Frågan ska läsas, förstås korrekt och ett svar ska skrivas och det ska dessutom hittas litteratur som styrker mitt svar. Det tar nog lite tid i och med att vi inte har en aning om vilka frågor som kan tänkas komma och därmed inte kan veta i förväg vilken kurslitteratur som blir relevant att söka sig till. I vilket fall tänkte jag imorgon skumma igenom lite kurslitteratur som jag tror kan vara relevant inför tentan, jag ska helt enkelt skaffa mig en överblick över litteraturen så det inte behöver bli lika svårt att hitta det jag söker när det väl är dags för tenta. Hittills har jag markerat lite kapitel som verkat relevanta i olika böcker med post-it-lappar och imorgon tänker jag skumma igenom kapitlen för att se om de är något att ha. Det känns dock inte värt att snöa in mig för djupt i litteraturen då jag, som sagt, inte vet förrän vi får ut tentan vilka frågor som kan tänkas komma och det skulle kännas som otrolig slöseri med tid att nöta in ett kapitel som inte ens kommer att behöva användas. Så att skaffa mig en överblick och att överskådligt läsa igenom de kapitlen jag har markerat får räcka fram tills tentadagen. Mer än så kan jag nog inte förbereda mig. På fredag när det väl är dags läggs tentan ut klockan åtta och ska vara inskickad senast fyra så det blir en heldag i kurslitteraturens värld.... Längtar inte det minsta haha :)

Jaja, det var lite om tentan. Så den ska jag plugga lite för imorgon mellan skola och smärtkurs och efter smärtkursen får vi se. Kanske lite mer plugg, kanske något annat. Kör åtminstone en träningsfri onsdag så träning blir det INTE :)


Bjuder på två bilder på mina älsklingar i brist på bilder från idag :) ska försöka fota lite imorgon!



Nu måste jag sova så jag orkar upp tidigt imorgon. Puss på er och godnatt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar