.

.

onsdag 24 februari 2016

Onsdag.


Godmorgon people. Är på väg hem från Östra sjukhuset, kom på imorse av en ren slump att jag hade en tid inbokad där haha! Jag hade ett besök med en smärtsjuksköterska för att få låna en TENS-apparat. Jag har ju en sen innan men denna är givetvis tusen gånger bättre och mer intensiv så när jag blev erbjuden att testa den kunde jag inte tacka nej :) Så nu har jag hängt en timma med sköterskan och vi har provat olika program, hon har visat hur den ska användas mm. Riktigt grym sjuksköterska alltså, vi pratade om min utbildning och allt möjligt under tiden. Älskar när man känner sig bekväm under ett besök inom sjukvården.


Angående TENSen då... Hittills har den varit helt grym. Min tidigare gick att skruva upp till en intensitet på 10 och denna går upp till 60. Jag är ganska tålig så jag körde ju på med 60 vilket resulterade i att jag helt och hållet tappade känseln i hela vänstersidan av magen. Inte optimalt kanske men sköööönt att bli helt bedövad. Hoppas den fortsätter vara lika bra nu bara så inte kroppen vänjer sig och effekten minskar


Min lilla TENS. Nu testar jag ett annat program med intensitet 27.5.


Nu ska jag hemåt, äta lite frukost (som jag inte hann innan) och sen sätta mig och söka efter vetenskapliga artiklar. Superkul.... ;)


Trött imorse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar