.

.

tisdag 17 mars 2015

Kass dag


Mår skit, inte alls bra. Magen värker, det blöder, jag mår illa, jag spyr. Ingen bra kombo. Hela dagen har sett ut såhär, i olika utsträckning. Haft bättre stunder och sämre stunder. Mest av allt har jag bara sovit, eller halvsovit. Har inte orkat mer. Och nu ska jag gå och lägga mig. Eller la mig egentligen för en stund sen men var tvungen att gå upp och spy. Japp, tragiskt men sant. Om jag väl mår illa är illamåendet alltid värst på kvällen. Nu däremot ska jag försöka sova igen. Borde inte vara några problem att somna, är trött, har ont. Men jag hatar det här livet, avskyr att inte få hjälp och jag hatar hur ensam jag känner mig. Ensam i min sjukdom, som om ingen förstår eller vill förstå, som att ingen orkar ge mig stöd. Som att ingen orkar hjälpa mig att kriga mot sjukvården och än mindre jag själv. Använder alla mina krafter till skolan. Mer orkar jag inte. Jag orkar inte ens skolan just nu, egentligen. Jag hoppas morgondagen blir bättre. Som tur är har jag bara en lektion på 90 min. Det måste jag orka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar