.

.

fredag 6 mars 2015

strange day.


Hej och sorry för tråkiga inlägg idag men jag har helt enkelt haft annat för mig. Just nu sitter jag här i soffan och passar på att slänga upp ett sista blogginlägg innan jag ska sova. Imorgon är det fredag och en ledig sådan för min del och jag ska börja dagen med en fika med en vän på stan. Can't wait! Sen har jag mer planer men mer om det imorgon.

Idag har varit en jävligt...lugn dag. Både vad kommer till vad jag har gjort (inte gjort haha) och hur jag har känt mig. Jag har inte gjort mkt alls idag, har haft kvalitetstid med Lexi, pluggat, duschat mig plus Lexi, pluggat lite till, kollat på teve and so on. Och jag har känt mig otroooooligt lugn, nästan läskigt lugn. Jag är aldrig så lugn. Typ som att hela jag varit känslomässigt avstängd idag och jag har bara känt mig...lugn. Läskigt. Jag brukar vanligen vara en känslomässig bergodalbana.... kanske är lugnet före stormen nu bara...hehe. Nä jag vet inte. Kanske bara har varit en sån dag när jag varit lugn.

På jobbet är jag alltid otroligt lugn inför mina patienter och det är nästan alltid det jag får mest komplimanger för "du är så otroligt lugn", "det är så skönt att prata med dig för du är så lugn och snäll", "man känner sig trygg med dig för du är alltid så lugn". Blir lika förvånad varje gång då jag i mitt personliga liv inte alls är särskilt lugn av mig men jag antar att det är någon roll jag sätter på mig när jag jobbar. När jag jobbar är patienterna i centrum och det är min uppgift att trygga dem, då kan jag ju inte gå bananas över att jag har endometrios som pajar hela mitt liv eller bli helt hysterisk över ett tjafs med min mamma? dåliga exempel men jag antar att ni fattar. På jobbet får patienterna all min fokus och därför kanske jag är lugn, denna gången kanske jag tagit med mig lugnet hem för en gångs skull. För jag har varit föööör lugn och känslokall idag haha. That is so wierd.

Iaf, så har jag haft en bra dag, tror jag iaf. har ju varit känslomässigt avstängd så skulle nog inte märkt om den var dålig, haha. Har tagit det lugnt som sagt och fått gjort lite vettiga saker. Även läst igenom min uppgift som nästan är helt klar nu och jag måste säga att jag förvånas av mig själv emellanåt - den är faktiskt HELT OKEJ! Däremot vet jag inte om jag förstått uppgiften rätt - den kanske ska göras på ett helt annat sätt och så slutar det med att jag måste göra om hela skiten men har jag förstått den rätt så har den blivit helt okej kan jag säga er. De är det som är lite jobbigt ibland, att man inte vet om man förstått en uppgift rätt. Frågar några klasskompisar och får flera olika svar. Därför väljer jag oftast att gå på min egen magkänsla för vanligtvis, tro det eller ej, så brukar jag förstå mer än jag tror. Jag tror inte jag fått göra om någonting i en uppgift pga. att jag har förstått fel så vanligtvis visar magkänslan rätt väg och jag får hoppas att det är så denna gången också. Annars, ja, då får jag väl göra om uppgiften. Men det vore kul om jag fattat den rätt när jag faktiskt, för en gångs skull är hyfsat nöjd med det jag skrivit.....Bara för det kommer jag säkert ha fattat fel.....hahahhaha.

Nä nu bör jag sova. Lexi ropar att det är läggdags och jag ska upp om inte supermånga timmar så det är väl dags. Natti på er och godnatt till denna superkonstiga, lugna dag.

en mindre lugn dag (kväll) i mitt liv haahha omg vart hittade jag denna bilden den är soooo old. vad kan jag vara här. 17? Söt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar