.

.

torsdag 5 mars 2015

Tankar, sovdags + längtan efter sommaren.


God kväll (natt) snyggingar. Det gick bra och helt problemfritt för mig att åka till affären i Ozcars stora jobb-bil. Lite läskigt var det allt när jag skulle backa ut från parkeringen, jag menar den känns så otroligt stor jämfört med min lilla bil. Men det var inga problem inte, gick som en dans och jag var iväg till affären, handlade, åkte tillbaka och kom upp i lägenheten på mindre än tjugo minuter. Skönt.

Sen jag kom tillbaka har jag mest surfat runt på datorn. Kollat lite på lägenheter och hittat en som skulle passa perfekt. Den VILL jag ha. Men jag har säkert otur. Skickade åtminstone iväg ett mejl och hoppas på svar. Planen är ju att hyra en liten lägenhet, har inga direkta superkrav så det borde väl inte vara alltför svårt? Eller så kanske det är skitsvårt? Vi får se, jag orkar inte stressa upp mig över det riiiiktigt än iaf.

Har även, sen jag kom hem läst lite bloggar och googlat massa intressanta saker haha. Har något nyuppkommet intresse av sjukdomar, operationer osv efter mina veckor på praktiken så jag googlar massor - hela tiden - så fort jag kommer på något jag funderar på så är google uppe haha. Om jag inte är på praktiken såklart, då frågar jag ju någon där. Men är jag hemma eller på stan eller på spårvagnen eller bara någon random stans och kommer på något spännande så duger min vän google alldeles utmärkt. Har lärt mig supermycket de senaste veckorna vilket jag är jättenöjd med!

Jag tänkte efter lite förut förresten och det slog mig då hur grymt mycket jag lärt mig sen jag började läsa till sjuksköterska. Alltså det är helt sjukt hur mycket som fastnar ändå, hur intressant det är med kroppen och mediciner och SJUKDOMAR och allt sånt. Och det är helt fantastiskt hur mycket jag lärt mig på två och en halv termin, från att vara helt okunnig innan. Lite som ett tomt papper som blir mer och mer ifyllt med kunskap :) Dock tror jag att det roliga är slut nu för nu är det inte lika mycket trycka-in-info-kurser kvar de sista 1.5 året utan det är mer....omvårdnadsvetenskap...... så jag får fortsätta utveckla mitt lärande med hjälp av Google haha.

Nu ska jag sova strax. Har extremt ont i huvudet plus att jag inte vill sova bort riktigt hela dagen imorgon så jag får lägga mig nu. Är ledig imorgon och har inga särskilda planer förutom att jag ska plugga med Sevgi. Men inte förrän på eftermiddagen då hon jobbar innan. Så ja, resten av dagen får vi se. Först och främst ska jag sova ut mig och det ska bli riktigt skönt! Sen kanske en promenad? Om vädret är fint. Och på kvällen vet jag inte. Ska platta mitt hår imorgon också, det + plugg med Sevgi är mina enda 100procentiga planer. Men jag kommer att uppdatera er allteftersom......

Nu däremot -> ta medicin, borsta tänderna, kissa, sova. Hörs imorgon! Godnatt & puss på er.


Bjuder på massor av bilder från i somras bara för att jag är så jäääävla sugen på sommar. Längtar efter värmen, solen, stekandet, KLÄDERNA, bara ben och fina klänningar ååååh. Grillad mat, mysiga picknickar med trevligt sällskap. En drink i solen. Ett bad när det blir alldeles för varmt.......*drömmer mig bort*....







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar