.

.

måndag 16 mars 2015

Så fel, så jävla otroligt fel!!!!!!!!!!!


Nu ska jag berätta kort för er varför jag var så arg förut. Det var såklart på sjukvården. Jag skulle nämligen få tid för återbesök nu i mars för att utvärdera min behandling och byta behandling (den jag har suger och jag mår inte bra alls) mot min endometrios. Jag har varit några vändor på akuten men där kan dom tydligen inte göra något mer än att kanske skicka med en värktablett hem samt kontakta min läkare och be henne snabba på så att jag får mitt återbesök tidigare. Så jag visste att jag skulle få återbesök i mars, SENAST, men av läkarna på akuten lät det som att dom skulle kunna få det att bli ännu tidigare med tanke på hur extremt mycket besvär jag har. Anyway, det hoppades jag på, men förstod nog ganska tydligt att det inte skulle hända så jag hade frustrerat ställt mig in på att få en tid i mars (egentligen skulle jag fått i början av mars, viktigt att tillägga). Så när jag hade fått brev idag så tänkte jag "oj, är det sant - får jag en kallelse i mitten av mars när jag egentligen skulle få tid i början av mars???? Det är för bra för att vara sant!!!!!!!!". japp tragiskt nog tänkte jag så men blev ändå glad och tänkte att skööönt då blev besöket bara förskjutet med ett par veckor och nu ska jag äntligen få byta behandling. Så öppnar jag brevet. Gissa vad det står?

KALLELSE TILL BESÖK DEN FJÄRDE MAJ. nej, inte april, MAJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! OCH JAG SKULLE HAFT MITT ÅTERBESÖK I BÖRJAN AV MARS. SÅ SJUKT JÄVLA ARG BLIR JAG PÅ SÅNT, SPECIELLT NÄR JAG VARIT FLERA GÅNGER PÅ AKUTEN MED MINA BESVÄR. KÄNNS SOM DOM INTE TAR MIG PÅ ALLVAR. USCH, FRUSTRERAD, ARG OCH LEDSEN ÄR JAG OCH TILL RÅGA PÅ DET SÅ HAR JAG JÄVLIGT ONT I MAGEN. MEN VEM BRYR SIG???? INTE SJUKVÅRDEN IAF. NEJ FYFAN, SÅHÄR SKA DET INTE BEHÖVA VARA ALLTSÅ. Sveriges sjukvård kan ..............................aa jag tänker inte ens skriva det. jag är JÄVLIGT ARG och misstror sjukvården och sånt här får mig att fundera på om jag ens vill jobba som sjuksköterska. Vill jag verkligen vara del i något som fungerar så fruktansvärt dåligt? Som inte tar hänsyn till patienterna och håller sina löften? NJA. bra fråga.

Och FINE, ifall det finns någon riktigt bra anledning till att läkarbesöket blivit uppskjutet i TVÅ månader. Det hade jag kunnat ta, om anledningen var tillräckligt bra. MEN DÅ FÅR NÅGON JÄVEL TA SIG TID OCH RINGA OCH FÖRKLARA!!!!!!!!!!!!!!!  FÖR ATT BARA FÅ EN KALLELSE I MAJ UTAN NÅGON SOM HELST FÖRKLARAING OM VARFÖR BESÖKET ÄR FRAMSKJUTET - DET ACCEPTERAR JAG INTE!

ja, jag är fortfarande lite arg som ni säkert förstår. tur att jag är trött också. Ska nog lägga mig strax. Ledig imorgon också. skönt. då kan jag sura hela dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar