.

.

söndag 17 januari 2016

Imorgon startar termin 5!


Imorgon startar termin 5 av 6, vilket innebär att jag nu bara har ett år kvar på sjuksköterskeprogrammet. Hur sjukt är inte det?! Kursen som startar imorgon heter "omvårdnad vid komplexa vårdsituationer" och kommer handla om allt från omvårdnad under operationer till omvårdnad i urakuta situationer. Kommer nog bli intressant! Kursen är 7.5 högskolepoäng och håller på i fem veckor (?) varav en av veckorna innehåller praktik. Jag ska göra min praktik på en operationsavdelning och det ska bli jättespännande!!! Sen innehåller kursen ett grupparbete med examinerande seminarie, föreläsningar och workshops och avslutningsvis examinerar vi hela kursen genom att skriva en hemtenta. Tror jag, det är så jag förstått det utifrån studiehandledningen. Får förhoppningsvis veta mer imorgon under introduktionen :) Det verkar åtminstone bli en rolig kurs!



Nu ska jag sova om ett tag, känner mig helt slut idag. Man blir trött av att ha ont.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar