.

.

måndag 18 januari 2016

Måndag.


Godmorgon till er! Och välkommen termin fem som startar om 1.5 h. Sitter i skrivande stund i sängen och dricker en kopp kaffe och ska strax gå upp och fixa mig. Det blir en halvdag i skolan idag för min del, jag och Sevgi har delat upp så vi antecknar hälften av föreläsningarna var istället för att båda ska skriva varje dag. Därav kan den som inte skriver välja lite själv om den vill vara i skolan eller göra annat. Skönt upplägg =) Idag är det Sevgis dag att anteckna och jag planerar därför att gå vid lunch. Känner att jag vill vara med på introduktionen och första föreläsningen även om hon sköter antecknandet men sen kilar jag iväg istället för att stanna hela eftermiddagen!

Annars då? Annars har jag faktiskt träningsvärk, tro det eller ej. Har kört 30 minuter om dagen hemma hela förra veckan förutom igår, detta för att komma igång med träningen och skapa ett behov av att röra mig vilket förhoppningsvis ska leda till att jag blir lite mer sugen på att gå till gymmet. En annan tanke med hemmaträningen är att få igång bättre cirkulation i benen och därmed minska svullnaden som kommer från midjan och ner pga. hormonerna. Vill ha tillbaks mina vanliga ben istället för dessa vätskefyllda stockar (sorry för negativ, men det känns verkligen förjävligt). Så 30 minuters blandad styrketräning + en stunds massage av benen har jag kört varje dag och tänker fortsätta med. Bättre än inget liksom! Tänkte även införskaffa mig en foamroller att rulla benen mot, hört att det ska få igång cirkulationen ytterligare. Men det får vänta till på fredag, på fredag ska nämligen doktorn ringa mig så då ska jag passa på att fråga henne om hon har några specifika tips mot biverkningsrelaterad svullnad i ben =) 

Nä nu måste jag nog göra mig klar. Vi hörs senare!


Imorgon ska jag träffa bästie, längtar efter henne!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar