.

.

tisdag 26 januari 2016

Lejonman


Läggdags nu! Suttit och plattat håret en stund nu (tvättade det görut igen, har svårt att låta det bli ordentligt smutsigt haha) så nu ÄNTLIGEN ska jag verkligen FÖRSÖKA vänta tills det blir tillräckligt smutsigt för att permanenta. Innan har jag inte orkat platta det och då blir det lätt att jag passar på att duscha det för att det är lättare att handskas med blött men NU när jag äntligen lyckats platta det kan jag nog hålla det i styr tills det blivit smutsigt. Love it, en plattpermanent av min utväxt är definitivt behövligt nu.

Såhär ser jag ut exakt just nu, fotade för ca fem minuter sen:



Det blir alltså platt när jag använder plattång, även utväxten, men det är så JÄVLA jobbigt att platta en lång utväxt full med små lockar, speciellt när mitt hår är så förbannat tjockt (som ni kan se på bild nr 1, där har jag lagt fram även underhåret - sååå tjockt). Så det är verkligen dags för permanent. Då blir det liksom rakt per automatik även när jag är nyduschad, can't wait. Det var ett bra tag sen senast och jag har dessutom fått ett nytt permanentmedel nu som tydligen ska vara snällare mot håret. Ska bli kul att prova, bara den inte har sämre effekt för att den är snällare.... Vi får väl se. Jag tänker att torsdag/fredag blir en optimal permanentdag =)

Nu däremot ska jag sova. Amanda kommer om tio timmar och innan dess ska jag ha hunnit sova, vakna, fixa mig lite och bädda å sånt där. Så vi hörs till morgonkaffet. Puss på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar