.

.

torsdag 7 januari 2016

Lips.


Mina fyra favvoläppstift. Brukar sällan använda någon av de rödare stiften till vardags då jag tycker dom är lite mer festliga men det nude-färgade längst ner brukar jag ha till vardags blandat med ett ganska neutralt rosa (ingen bild på den kombon här dock). Annars tycker jag de olika stiften passar för olika tillfällen, kan liksom inte välja någon favorit direkt. De två längst ner passar ju dock bäst om jag vill ha något annat än min vanliga läppstiftkombo till vardags :)


1. Matt rött stift. Missade visst en bit på läppen ser jag nu hahahaha. I vilket fall älskar jag att detta stift är så matt (syns inte jättetydligt på bilden men). Perfekt för att liva upp en helsvart outfit. Från Marc Jacobs.



2. Också ganska rött i färgen men mer glossigt än det ovan. Även lite svagare röd färg. Detta tycker jag om att ha när jag behöver lite färg på läpparna men inte vill gå hela vägen med ett knallrött. Från Dior.



3. Denna stift är något aprikosfärgat. Detta funkar jättebra till vardags och luktar helt sjukt gott, tycker dock att det är liiiite för mjukt i konsistensen och därför får det ofta stanna på sminkhyllan även om färgen egentligen är väldigt nice. Borde definitivt använda det oftare. Från YSL.



4. No words needed, BÄSTA nudefärgen i hela världen typ. Åtminstone till min hudton. Älskar detta stift såååå mycket men kan tycka att jag ser lite blek ut med nude-läppar under höst&vinter så blandar det oftast med ett stift från make up store med lite mer pigment. På sommaren är det dock perfekt som det är. Även detta är från Marc Jacobs. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar