.

.

torsdag 12 november 2015

Läggdags, tentaångest & TENS.


Nej nu är det änna sovdags. Känner mig inte särskilt trött men det är nog ett måste att sova nu ändå. Har inte jättemycket roligt att berätta idag om jag ska vara ärlig, har pluggat + haft Rebecca och Emilia här idag och mycket mer än så har jag inte fått gjort. Haft så sjukt ont i magen, precis som de senaste dagarna så ah, då fungerar jag inte riktigt som jag borde.

Tentaångest har jag också. Jag brukar vara förberedd (åtminstone sen jag började universitetet), jag brukar ha kontroll och koll på det mesta vid det här laget. Inte denna gången, vet inte riktigt vad det är med mig?? Men jag tror att det beror på en rad olika saker - dels att det inte finns någon tydlighet i vad jag behöver kunna till tentan (ämnet är så jäkla flummigt så det finns liksom inget konkret), dels att jag haft så sjukt ont i magen vilket gör mig trött, hängig och gör att hjärnan inte hänger med, och dels att det har varit så jäkla mycket denna terminen så jag känner mig helt slutkörd och omotiverad. Så hur tentan kommer gå har jag iiiiingen aning om alltså, men det kanske inte är hela världen att kugga?! Försöker tänka så åtminstone, att det faktiskt är okej att kugga en gång när man inte mår riktigt bra och i tanken låter det okej men i verkligheten har jag prestationsångest och är stressad.... Ska försöka ta tentan med en klackspark, just go with the flow liksom och försöka tänka att går det så går de och annars gör jag det en annan gång men det är svårt. Det är verkligen svårt.

Jaja, nu måste jag faktiskt lägga mig. Imorgon väntar en ledig torsdag med plugg, kanonkul ;) nämen ska väl försöka trycka in något i hjärnan imorgon iaf för på fredag gäller det. Fredag 13.30-16.30 är det tentadags. Och sen på måndag börjar sista fyraveckorsperioden med praktik. Full rulle YES.


Spenderat 90% av dagen såhär, med katterna & min TENS. Den funkar sådär mot smärtan i magen men den är ganska skön att sätta på benet för att massera bort muskelsmärtan i lår- och vadmuskeln. Tur den funkar till något ;)

Godnatt gullisar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar