.

.

tisdag 24 november 2015

Komma ner i varv


Precis avnjutit ett avsnitt gossip girl och nu ska jag alldeles strax sova, håller på att borsta tänderna. Och varför i h.... kollar hon ett avsnitt GG istället för att lägga sig direkt när hon ska upp klockan fem, kanske ni tänker? Svaret är enkelt. Det är för att komma ner i varv. När jag jobbat kväll är jag alltid i lite jobb-mode även när jag kommer hem och för att komma ner i varv brukar jag kolla på ett avsnitt av något. Funkar ganska bra, för det mesta iaf. Så det är anledningen. 

Annars har jag inte mycket mer att säga om dagen. Innan praktiken gjorde jag ingenting mer än att ta det lugnt och sen började jag ju kl 14. Så har sen dess varit på praktiken och där har jag idag fått göra lite allt möjligt - iordningställa läkemedel, dela ut läkemedel, ha ankomstsamtal med en ny patient, dokumentera ankomstsamtalet, greja med lite administrativa saker, umgås med patienterna osv osv. Listan kan göras lång. Det var en bra praktikdag iaf, lite seg mot slutet för då var det ganska lugnt på avdelningen. Menmen! Så kan det va. 

Nu ska jag lägga mig så jag orkar upp imorgon. 06.45 startar rapporten så då börjar jag. Natti gullisar!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar