.

.

lördag 21 november 2015

Snart sovdags!



Börjar snart bli dags att sova. Tänkte kolla ett avsnitt gossip girl innan + förbereda mig lite för morgondagen bara. Idag har jag haft en typisk fredagskväll med chill och god mat, teve och mys. Mycket mer än så blir det inte gjort när jag ska jobba imorgon. 

Just det! Jag har även tagit min första Enantonspruta idag mot endometriosen och ska jag var ärlig kändes den lite mer än jag trodde att den skulle. Trodde och förväntade mig att nålen skulle vara i typ samma size som nålen på en insulinpenna men den var faktiskt ganska så mycket grövre. Menmen, det gick bra ändå såklart. Stack till lite och sen aspirerade jag för att se att den inte hade hamnat i något blodkärl (vilket den inte hade) innan jag sprutade in substansen. Perfekt. Är lite öm just nu runt instickstället men förutom det har jag inte åkt på några biverkningar ännu. Tydligen kan den ge ganska starka klimakteriebiverkningar de två första sprutorna men för att motverka biverkningar har jag fått dubbla min dos av östrogenplåster. Det är en hårfin gräns det där alltså - sprutan tas för att stänga av östrogenproduktionen och sen sätter man på plåster innehållande liiiitelite östrogen som utsöndas i en jämn takt under dygnet. Men det får inte vara för starka plåster för då förstörs ju liksom hela idén med att ta sprutan som ska stänga av östrogenproduktionen. Fattar ni? Plåstret är till för att minska klimakteriebiverkningarna men om östrogenhalten i plåstret är för stor så har ju hela sprutan varit förgäves. Så ja, det är en hårfin gräns och jag hoppas att den östrogendos jag fick på mina plåster kommer vara optimal redan från början, orkar inte med medicinjusteringar....... Jaja.

Imorgon då, jag ska ta lite sovmorgon först. Vid 11 kommer Rebecca och Emilia hit på kaffe och häng innan jobb, hur mysigt?? Så det blir en chill-häng-morgon med dom och sen jobb till 21.30. Hem sova och sen upp 05 på söndagen. Ingen vila haha ;) just därför ska jag sova snart. Men först - ett avsnitt gossip girl och en clementin. Vi hörs innan jag sover eller imorgon.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar