.

.

måndag 16 november 2015

Godnattttt


Sedärja, nu var det läggdags för mig, i skrivande stund står jag faktiskt och borstar tänderna. 

Helgen har varit bra måste jag ändå få säga. En chillfredag med lite restaurangmat, en kompis- och partajlördag och en soft söndag hemma. Ganska härligt med lite blandat sådär, skön balans liksom. 

Angående tentan jag skrev i fredags så har jag svårt att säga hur det gick. Jag svarade på allt och sådär men vissa frågor var så himla luddiga så dom gick att tolka på så många olika sätt så det var svårt att förstå VAD exakt dom ville ha för svar. Men jag gick på magkänslan gällande tolkningen av frågorna och så får jag helt enkelt hoppas på det bästa. Har inte alltför höga förhoppningar på denna tentan eftersom jag varit lite ur balans och mitt minne inte riktigt varit som det brukar, men jag gjorde mitt bästa utifrån förutsättningarna så får vi se vad det blir för resultat. Ett tag ville jag inte ens gå och skriva tentan men sen kände jag att jag inte har något att förlora. Även om jag inte kunnat plugga ordentligt så förlorade jag inget (utom möjligtvis min stolthet ifall jag kuggar hehe) på att gå dit och testa.

Imorgon då. Psykiatrisk avdelning. Sista praktiken för terminen och även denna kommer att pågå i fyra veckor med start imorgon. Nervös är jag ju såklart, som alltid för ett nytt ställe. Men samtidigt känns det sjukt skönt att det är terminens sista praktik som börjar nu. Det har varit lite väl intensivt med heltidspraktik parallellt med skoluppgifter och tentor och detta är sista omgången för terminen som kommer vara intensiv på det sättet. Gött! Och snart är terminen slut, helt galet vad fort tiden springer iväg. Är liksom snart klar med termin 4, vad hände där eller?! Tänk att jag, om lite drygt ett år kommer att vara färdig sjuksköterska. 23 år och färdig sjuksköterska. Rätt coolt!

Nä nu ska jag sluta babbla här och lägga mig så jag är någorlunda pigg imorgon. Hoppas jag kan somna nu bara hehe. Vi hörs på vagnen till praktiken imorgon. Puss på er & godnatt.


Bild från igår, innan utgång.



Bild från inatt (imorse) när jag kom hem HAHA, efter utgång.



Bild från idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar