.

.

söndag 29 november 2015

Focusing on the positive


Är hemma igen! Men inte hemma utskriven utan bara hemma på permission över natten. Sköterskan tyckte att jag borde träffa doktorn igen och doktorn hade mycket att göra på akuten idag så ska få träffa henne först imorgon. Och då tänkte jag att det kan vara skönt att sova hemma, varpå jag blev hemskickad på permission istället för att skrivas ut.

Att vara hemma har gått ganska så bra, visst jag har ju ont hela tiden men har "bara" haft ett riktigt brutalt smärtgenombrott som varit riktigt tufft så det har ändå gått okej. Om jag bara kunde veta varför det gör så jäkla ont så hade det dock känts såååå mycket bättre!! Jag är inte den som åker in för ingenting utan det får vara riktigt illa, annars kämpar jag liksom på så denna helgen har inte varit kul alls. Längesen jag hade så ont som jag har haft nu, kan nog räkna gångerna jag haft såhär ont tidigare på en hand. Ända sen jag började med Synarelan (nässprayen som sätter kroppen i klimakteriet) så har jag ändå mått helt okej (bortsett från biverkningar) och det känns därför såååå himla tråkigt att det ska bli såhär nu. Vardagssmärtan och tröttheten har jag lärt mig att hantera men smärtskov som detta får mig verkligen ur spel. Gått som i ett vakum ända sen i fredags, känner mig bara less och arg och mer less och mer arg. Just för att jag är så hjälplös, för att det inte riktigt finns något att göra.

Tre positiva händelser har denna dagen haft iaf. Eller nej, fyra faktiskt. Får fokusera på dom.

1. Anna var här på besök förut. Vi åt pepparkakor och drack vin (hon) och pratade om allt mellan himmel och jord samt myste med katterna. Anna blev helt kär i Moltas och en stund trodde jag att hon skulle sno med honom hem haha ;) nä men det var kul med lite uppiggande sällskap av en fin vän! Vi började även styra upp juldagen lite smått, kommer vara hemma i Vänersborg över jul och juldagen = bästa utgången på hela året = lika bra att börja smida planer nu. Det längtar jag till!

2. Fick ett väldigt trevligt mess från mamma förut om att hon hade bokat en sak till oss. Vet inte om hon vill att jag ska skriva något om det ännu så jag säger inte mer än så men jag fick något att längta till iaf och det ska bli såååå fantastiskt. Och om det är ok för mamma ska jag berätta imorgon vad det är vi ska göra och när ;)

3. Jag fick detta underbara sms.

För er som inte vet så är Vickan tillsammans (förlovad) med Ozcars bror Robert och Isak är deras son, sex år gammal. En liten hälsning fylld av kärlek från lillgrabben gjorde min dag såå mycket bättre :) 

4. Att träffa katterna. Och Mr. Behöver jag ens förklara?


Inte den bästa vinkeln ever. Och som ni ser är jag fortfarande rätt sliten/trött och smärtpåverkad. Men lite glad är jag åtminstone. Nu när jag suttit och tänkt på dagens höjdpunkter =)


Ska lägga mig nu, klockan 8 ska jag vara tillbaks på sjukhuset. Förhoppningsvis blir jag utskriven relativt fort! Men vi hörs imorgon, då är det förhoppningsvis en gladare tjej som bloggar. Godnatt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar