.

.

torsdag 19 november 2015

Läkarbesök & min dag


Tänkte ge er lite update angående mitt läkarbesök tidigare + skriva lite om min dag då jag ska gå och lägga mig nu. Men vi börjar med läkarbesöket (så vill ni inte läsa om det, skippa nästa stycke).

Läkarbesöket då, ja det blev lite vettigt sagt. För det första ska jag få byta ut nässprayen som sätter mig i kemiskt klimakterie mot en injektion som har samma effekt. Detta beror på att jag får brutalt ont i näsan av nässprayen OCH att nässprayen är så brutalt svår att få tag på. Varje gång jag ska hämta en ny spray har det varit problem. För det första finns den inte på något apotek och i många fall finns den inte ens att beställa hem. Ja det har varit massa krångel helt enkelt, sprutorna innebär mindre krångel för som finns nästan på alla apotek och ifall dom inte finns så finns dom åtminstone ALLTID som beställningsvara. Så det var en anledning. Dessutom fick jag utskrivet en ny medicin mot nervsmärta, ni vet att jag har nämnt att jag har smärtor från endon som går ner i ljumsken och ut i låret och benet. Det är tydligen nervsmärta och den finns det tydligen en medicin mot som jag ska prova. Så nu blir det injektioner var fjärde vecka (som jag förövrigt får ta på egen hand eftersom jag snart är färdig sjuksköterska). I många fall måste man gå till vårdcentralen var fjärde vecka och ta injektionen men jag får göra det själv =) rätt nice! Ja det var nog allt om läkarbesöket. Eller nej förresten, blev även remitterad till en tarmundersökning för att utreda så jag inte har någon inflammation i tarmen. Så det var ett hyfsat givande besök!


Annars idag har jag inte gjort så mycket. Vickan var ju här imorse men det har jag ju redan sagt och på kvällen har jag varit hemma och tagit det lugnt, kollat serie, pratat med Ozcar (varit/är sjukt ledsen idag). Har även bokat en grej med Rebecca på söndag vilket ska bli sjukt kul men mer om det när det närmar sig. Är grymt taggad iaf och längtar efter att hänga med min fina vän <3 men nu måste jag tyvärr sova.

Imorgon väntas praktik igen mellan 06.45-14.30, vilket innebär att jag ska lägga mig nu. Så vi hörs imorgon sötnosar, pyss på er!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar