.

.

lördag 23 juli 2016

A special day for my friend.


Idag är en speciell dag. Inte för mig som ni kan tänkas tro i och med att detta är min blogg. Nej, idag är en speciell dag för en nära vän till mig.

Jag och Sevgi klickade ganska så fort när vi hade börjat på universitetet. Vi märkte att vi hade ungefär samma tankesätt, att vi pluggade bra ihop och att vi funkade bra ihop helt enkelt. Så sen dess har vi hållit ihop, framförallt i skolan då. Det började med att vi pluggade tillsammans inför de stora anatomitentorna första terminen och märkte att fan, detta går ju riktigt bra. Hon var ofta bra på det jag var mindre bra på och tvärtom - vi kompletterade varandra. Höjde varandra helt enkelt. Och sen dess har vi pluggat tillsammans, i med-och motgång haha. Vi har skrattat, argumenterat, gråtit, diskuterat, skrattat lite till, surat på varandra, kramats, high-fiveat, varit irriterade på varandra - ja ni fattar. Vi har sett varandras både bättre och sämre sidor helt enkelt, och framförallt vid C-uppsatsskrivandet. Plugg har en tendens att ta fram sådana sidor haha. Med detta sagt kan jag intyga att jag känner Sevgi ganska så bra. Eller väldigt bra till och med. Sevgi är smart, hon är rolig, snäll, omtänksam och väldigt familjekär. Hon är dessutom brutalt envis, har svårt att bli arg men när hon väl blir det blir hon superarg, hon är ambitiös och klarar av precis allt hon vill klara av. Sevgi och jag är lika på många många sätt, vi tänker lika och många gånger har vi skrivit exakt samma sms samtidigt till varandra för att sedan skratta åt det. Vi är så lika på så många sätt men samtidigt så olika. 

Jag är väldigt glad att jag träffat Sevgi, och jag tror att hon kommer vara en sån där vän för livet. En sån där vän man absolut inte behöver prata med varje dag (för vem vart i världen du kommer bo?!) men som man ändå kommer ha lika roligt med varje gång man väl ses.

Idag säger jag alltså GRATTIS (i förskott, vet inte exakt vilken tid bröllopet är) till min fantastiska vän som gifter sig med sin kille! Idag är det din (och din killes dag, mest din för du är bruden) dag och jag hoppas den blir precis så som du velat att den ska bli, fast lite bättre. Det finns inget jag önskar mer än att jag kunde vara med och fira er stora dag med er men ibland blir det inte riktigt som man tänkt och därför dedikerar jag ett blogginlägg till dig istället. Jag hoppas ni får en alldeles underbar dag och ser redan fram emot att få se en bild på dig i din brudklänning, precis som du lovat att du ska skicka till mig :)





Ett par bilder på oss från de senaste åren var ju nästan givet till detta inlägg. Älskar dig partner in crime, du är grym!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar