.

.

onsdag 6 juli 2016

Morgonrutin


Good morning! Sitter färdigfixad i soffan med kaffekopp nr 2 och tar det lite lugnt. Vill ni veta min morgonrutin när jag börjar tidigt btw?

1. Klockan ringer 05.00
2. Morgonmedicin tillsammans med en halv kopp kaffe
3. In på toa, tvättar av ansiktet, tvättar av mig, fräschar till mig.
4. Klär på mig.
5. Sminkar mig.
6. Packar ner matlåda och kollar så nycklar ligger på rätt ställe.
7. När jag kommer hit (som nu, detta stadie är jag i nu) brukar kl vara ca 05.30. Då brukar jag ta en kopp kaffe till och sätta mig i soffan och slappa lite.
8. 05.50, går in på toan igen. Sätter upp håret.
9. Borstar tänderna. Måste alltid borsta tänderna SIST.
10. Tar på mig skor, jacka osv.
11. Klockan är 06.00 (ca), går hemifrån. 


Så ser sen ut när jag jobbar dag, helt utan variationer. Enda som kan variera är att jag vissa dagar sminkar mig under tiden jag sitter i soffan, under punkt 7, annars är morgonen alllltiiid densamma haha. Detta förutsätter att jag går upp DIREKT när klockan ringer vilket jag GÖR, brukar bli tröttare av att snooza såhär tidigt så tkr det är lika bra att bara gå upp.


Nu ska jag gå vidare till punkt 8. Vi hörs efter jobbet eller kanske på lunchen om jag har något spännande att berätta haha. Puss & ha en bra dag.



Just nu. Japp dags att sätta upp håret nu ja, står lite åt alla håll nu xD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar