.

.

onsdag 27 juli 2016

Snodde en liten lista med frågor.


Fem saker du alltid har i ditt kylskåp?

1. LOKA citron. Loka finns ALLTID i kylen. De få gångerna Lokan har varit slut innan det hunnits köpas ny har min dag typ varit förstörd, vilket har resulterat i att jag lärt mig av mina misstag. Nu finns det alltid Loka hemma. Även om resten av kylen skulle vara tom skulle det finnas Loka.

2. Laktosfri mjölk (jag dricker laktosfri)

3. Röd mjölk (Ozcar dricker röd).

4. Smör.

5. Någon typ av sås och/eller dressing. Är en sås-person och kan typ inte tänka mig en måltid utan någon sås/dressing. Sånågon sådan står alltid i kylen, vilken eller vilka varierar men standard är caesardressing, bea och sweet-chilisås. Då finns det någon sås oavsett vad man äter liksom.



Fyra saker du inte kan vara utan?

1. Mina katter. No explanation is needed haha.

2.  Loka. Haha det förstod ni nog av svaret på föregående fråga. Kan ej vara utan Loka citron.

3. Smärtstillande. Tråkigt svar som fan men utan dom hade jag varit ett smärtfyllt vrak många ggr, vilket jag verkligen märkt de senaste dagarna. Nu har jag haft ont trots läkemedel men tänk vilket helvete utan.... Vågar knappt tänka på det usch.

4. Vänner, familj, omgivning ja ni fattar. Ganska givet men det är såpass viktigt i mitt liv så det får stå med som svar ändå. Förutom det så kan jag inte vara utan myskläder, (typ mjukisbyxor, sköna tights, pyjamasbyxor osv, hemmakläder ni vet) så fort jag kommer hem tar jag på mig sköna kläder och skulle absolut inte klara mig utan det haha. 



Tre saker som du inte kan äta?

1. Räkor, kräftor, musslor och andra såna skaldjur. Önskar verkligen att jag gillade skaldjur och framförallt räkor då räkmackor på cafén kan se så jäkla goda ut men jag klarar verkligen _INTE_ av smaken. Har försökt flera gånger.

2. Havregrynsgröt. Ser så himla healthy ut och överallt på sociala medier ser man vältränade personer som äter just havregrynsgröt till frukost med fina bär och kvarg eller liknande. Jag tycker (tyvärr) att gröten mest smakar blött papper. Inte särskilt gott. Önskar att jag gillade det för det ska ju vara en bra och mättande frukost men tyvärr.

3. Bönor. Också en sån där sak som jag borde gilla, framförallt när jag till 95% är icke-köttätare. Jag _BORDE_ äta bönor och linser och sånt. Men jag tycker verkligen inte om det. Smaken har jag inget emot alls, men konsistensen går fan inte. Ett hårt skal och alldeles mjöligt inuti... Uhh. Inte min smak! Älskar dock sojabönor men den har ingen mjölig konsistens på insidan så det är förmodligen därför =)



Två saker som gör dig glad?

1. Ett extremt cheesy svar men jag måste faktiskt säga mitt jobb. Även om jag blir trött och helt slut och alltid längtar efter ledighet och aldrig är taggad INNAN jag väl ska jobba, så älskar jag avdelningen jag är på just nu och mitt jobb där. Arbetsmiljön, patienterna, kollegorna = amazing. Kunde inte hamnat bättre i sommar =)

2. När någon verkligen visar kärlek/uppskattning/omtanke. Det är så lätt att slänga sig med ord och självklart uppskattar jag fina ord och verbal kärlek, men något som gör mig ännu gladare är när någon verkligen visar kärlek. Eller uppskattning. Eller omtanke. Det kan vara så små saker som kan göra hela ens dag. Eller stora saker, stora saker kan det också vara som att någon lägger ner tid och energi på att planera en överraskning. Ja det kan vara massor av saker, stora som små. Men när någon visar uppskattning, kärlek eller omtanke så blir jag glad.



En sak du gör flera gånger i veckan?

Ehm haha det finns ju massor av saker... Kollar serie, tvättar håret, jobbar - ja alla såna där vardagliga saker gör man ju var- och varannan dag vilket blir flera ggr i veckan haha.



Snart åker vi, jag och mamma. Längtar så mkt alltså!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar