.

.

söndag 24 juli 2016

Läggdags och fix i hallen


Nä nu får jag lägga mig. Börjar tidigt imorgon så klockan står på fem så det är väl dags. Är fortfarande lite uppe i varv efter jobbkvällen men samtidigt extremt trött i kroppen så får väl se om jag lyckas somna. Hoppas den kroppsliga utmattningen tar över :)


Har förresten börjat komma i ordning i hallen nu, hallen har varit den del av lägenheten som inte riktigt tagits i tu med tidigare men nu är den på gång. Häromdagen fick hallen en fondvägg, som jag visade er, och idag när jag kom hem hade den även fått en byrå och en matta. Mkt snyggt! Se bilderna nedan. 

OBS! Bilderna är tagna ca kl 23 så det är inte världens bästa ljus, men men. Fondväggen försvinner nästan helt på bild när det är så dåligt ljus så därför tog jag en närbild på den (bild nr 4). Men erkänn snyggt?






Grå matta (vet inte om det gick att urskilja på bilderna men den är grå) och en vit byrå är det nya för idag! Eller egentligen är det faktiskt ingen byrå utan ett skoskåp. Lådorna är alltså byggda för skor. Tanken är, iaf för min del, att ha de skor som används mest för tillfället (vardagsskor med andra ord) i skoskåpet i hallen och att ha resten på skohyllorna i min garderob =) Sen dom speglarna ni ser på en av bilderna, ja det är ju också en garderob. En hallgarderob så där inne hänger jackor (de jackorna som används mest för tillfället, resten hänger i min garderob) och så är tanken att ha lådor i den för vantar/mössor/halsdukar/scarfs osv. Så allt kommer liksom undan från hallytan, inget behöver stå framme men det finns ändå nära till hands i hallgarderoben och skoskåpet. Perfekt, tkr jag som inte rycker om när det ligger massa kläder eller står skor framme =)


Det som är kvar i hallen nu är att det ska upp en lampa (en lampa vi redan har, den borde varit uppsatt för längesen haha) och så vill jag ha lite fina ljuslyktor eller dyl på skoskåpet. Göra lite fint uppe på skåpet helt enkelt. Nu ställde jag dit min älskade palm för bildernas skull men den kommer inte att stå där sen, sen blir det nog min fina Klong-vas och lite ljuslyktor eller en nyckelskål :)


Så nu vet ni. Älskar den "nya" hallen. Så mysig! 



Vi hörs imorgon på väg till jobbet. Godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar