.

.

lördag 30 juli 2016

Min fredag + planer för nästa v.


Har haft en great fredagskväll där jag gjort ingenting. Ätit tacos framför teven och slappat, passade perfekt när jag var trött efter jobbveckan! Ska sova om ett par timmar eller så, blir nog lite mer serie först hade jag tänkt =)

Imorgon kommer mamma förbi en sväng under dagen, hon vill "träffa sina barnbarn" (läs: katterna) och så ska vi beställa lite ur taxfree-katalogen. Alltid lika kul haha, älskar det! Sen ska jag även en sväng till stan imorgon, har fortfarande inte fått tag i nya svarta jeans och jag behöver det typ nu så tänkte försöka lösa det imorgon. Sen vet jag inte riktigt vad som händer på kvällen, det återstår att se.

Nu håller jag på att smida lite planer inför nästa vecka. Jobbar myyyycket nästa vecka och även nästa helg vilket är extremt tråkigt för det händer mycket kul nästa helg som jag hade velat vara med på men missar...På fredagen är det afterwork direkt efter att dagpersonalen slutat jobba. Kan jag gå på den? Nej för då jobbar jag kväll. På lördagen ska ett gäng kusiner och släkt hem till min moster i Vargön och träffas och umgås, något jag sett fram emot ända sen förra året vi gjorde det. Kan jag åka dit? Nej för då jobbar jag 13-21.30 och hinner inte ta mig till och från Vargön innan. Och sen på söndagen ville Ozcar att jag skulle gå med honom, Robert och Vickan på en fotbollsmatch (hans favvolag Arsenal spelar tydl här i Göteborg). Kan jag gå med på matchen? Nej för på söndag jobbar jag också 13-21.30 och matchen är klockan fem. Missar alltså tre, tre roliga saker av tre möjliga nästa helg för att jag jobbar. Bitter? Svar ja haha. Hade jag kunnat göra åtminstone en av grejerna så hade det känts lite bättre.. Så jag håller på att se om någon kan tänka sig att byta med mig så jag jobbar dag och den personen kväll någon av dagarna, så jag kan vara med på något =) Som det ser ut nu har jag en kandidat som eventuellt vill/kan byta fredagen med mig vilket gör att jag isf kan gå på AW, och en annan kandidat som eventuellt vill/kan byta söndagen med mig vilket gör att jag isf kan gå på matchen. Men med min vanliga tur slutar det säkert med att ingen kan byta haha. Men sånt är livet ibland och då får det väl vara så, men tänker åtminstone försöööka byta så får vi se hur det går. Det är tur jag älskar mitt jobb, annars hade jag varit ännu mer bitter kan jag lova ;)


Bild från när vi hade "släktträff" förra året. Jag och mina fina tjejkusiner (+ 1 kusinbarn) på bilden <3



Gled iväg från ämnet där kände jag, gled in på helgen och det var inte den jag skulle skriva om egentligen....Jaja, jag sitter just nu och smider planer för nästa vecka, inte för nästa helg. Anledningen till detta är att Ozcar kommer att åka iväg till Norrland (?) med sitt jobb från onsdag-lördag = jag är ensam hemma = ensamt & tråkigt = jag vill ha planer. Ska alltså sova ensam hemma i tre dagar vilket inte är särskilt mycket egentligen men för mig som inte ens sovit ensam hemma i denna lägenheten ännu känns det lite läskigt haha. Men vem vet, det kanske blir jätteskönt? ;) I vilket fall vill jag ha saker att göra dessa dagar så jag slipper vara ensam hela tiden. Får se vad jag kan tänkas hitta på!





Nu - Hänger i soffan i pyjamas (bilderna ovan är från nu), ska se lite Grey's och sen sova. Vi hörs imorgon, men först ska jag ha sovmorgon!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar