.

.

måndag 29 juni 2015

Djupt inlägg


Jag och Kev sitter ute på balkongen i mörkret och pratar om livet. Riktigt mysigt, regnet droppar ner utanför men vi har tak, så vi hör bara droppandet. Mörkt är det också, upplyst med några enstaka lampor och en liten fontän här på innergården. Vi har det mysigt. Pratar. Lite sådär deeptalk, ni vet. Ibland förvånar han mig, Kevin. Nybliven trettonåring och ändå är han så klok, vet så mycket, förstår så mycket. Det är ganska fascinerande. Vi är dessutom väldigt lika, jag och lillebrorsan. Till sättet är han en kopia på mig i samma ålder. Fast snäppet lugnare och med lite mer livserfarenhet än vad jag hade. Han är smart den killen alltså.

Soffmys för en stund sen!



Nu ska vi strax gå och lägga oss så vi (framförallt jag) orkar gå upp imorgon. Tänkte gå upp lite tidigare än tolv imorgon så jag hinner hänga något med brorsan innan jag ska kila till jobbet. Dessutom ska jag hinna med en dusch på morgonen, så jag vill hinna upp i god tid. Imorgon ska det enligt vädret regna hela dagen, men sen på tisdag kommer sommaren. Värmen. Jag vet inte vad jag ska tycka om det. Underbart när man är ledig. Jobbigt när jag jobbar. Hade jag varit frisk hade jag tyckt det var skönt även när jag jobbar men med mina värmevallningar blir det nästan outhärdligt emellanåt. En flaska vatten i väskan hela tiden, så funkar det åtminstone.

Hela veckan ska jag jobba. Hela veckan + helgen. Minus torsdagen då jag är ledig. Då vill jag hitta på något kul, om vädret erbjuder. Det är viktigt för mig just nu, att hitta på saker under mina lediga dagar. Annars hamnar man lätt i det där ekorrhjulet där dagarna bara går ut på att sova-äta-jobba. Jag har funderat en heldel på senaste. På livet. Eller snarare på vardagen. Man vaknar, jobbar, åker hem, kanske tränar eller gör någon hobby, slappar framför teven, sover. Och däremellan äter man ibland. Sen börjar allt om. Samma visa varje dag. Är de det som är att vara vuxen? Är de det som är livet? Blir livet inte roligare än såhär? Och ifall det nu inte blir roligare, vad är då meningen? Ja, jag är lite i en funderarperiod just nu. Funderar mycket på saker. Undrar om man någonsin får svar.

Jag och Lexi i Vargön.



Förut när jag sov en stund på dagen hade jag förresten en dröm. Det var den bästa drömmen jag haft i hela mitt liv. Allt var exakt som jag vill ha det, jag hade allt jag drömmer om, allt jag vill ha. Det var så jävla tråkigt att vakna alltså....fyyyy.... Att vakna och inse att vissa av de där sakerna aldrig kommer hända. Jag kan alltid hoppas. Men det är farligt att hoppas, det gör ont.



Nä nu måste vi sova. Godnatt på er!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar