.

.

onsdag 24 juni 2015

Hemma igen och nu blir det mys med min älskling!


Det gick ju snabbt och smidigt. Fick komma in en kvart för TIDIGT (!!!!) och själva röntgen, nålsättning, kontrastinfusionen och allt tog väl kanske 20 minuter. Det var JÄTTESKÖNT när kontrasten hade runnit in, hela kroppen blev helt brännvarm inifrån och gav en jätteskön känsla alltså. Jag som ofta fryser ä.l.s.k.a.d.e det haha. Mamma däremot tyckte jag var skum när jag berättade det hahah. I vilket fall fick jag stanna kvar en stund efteråt, en kvart eller så för att se så jag inte skulle få någon allergisk reaktion av kontrasten OCH för att sköterskan skulle kunna kolla i lugn och ro att bilderna blev tillräckligt tydliga. Därefter drog dom "nålen" och jag fick åka hem.

PVKn sattes fast med ett plåster med björnar på. Det roliga är att det fanns vanliga plåster också, men sjuksköterskan tyckte det var lite "roligare" med björnar.....? Ganska söta iofs, men mest var det weird...i vilket fall var jag tvungen att fota medan jag satt och väntade på att bilderna skulle bli klara/att se om jag fick någon allergisk reaktion. 


Nu är jag nyligen hemkommen och ska faktiskt lägga mig och vila en stund. Klockan är ju knappt tio och jag börjar ju inte jobba förrän 16 så jag hinner gott och väl vila, gå upp, äta något i lugn och ro och dricka kaffe. Skönt!!! Så det ska jag göra nu :) skriver när jag vaknat till liv igen...


Möttes av denna underbara syn när jag kom hem, en liten skrutta under täcket som ropade på mamma =) alltid lika mysigt när hon jamar högt när man kommer hem <3 eftersom hon är latast i världen förutom dom få timmarna om dagen som hon är alldeles speedad, så kommer hon nog vilja lägga sig och vila en stund under täcket med mig nu. MYS!!!! Jag älskar min lilla Lexi, hon är det bästa som hänt mig typ haha. Nu ska vi vila & gosa så ttyl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar