.

.

måndag 22 juni 2015

Sjukgymnast och jobb


Nu åker jag vagn igen. Haha bästa sättet att spendera en stund på vagnen - blogga. Har iaf varit hemma en stund och slappat lite, druckit lite kaffe och suttit en stund o solen och nu är jag på väg till jobbet. Vagnen är sen så jag kommer nog vara framme preciiiiis på minuten i tid haha, börjar bra.... Längtar redan tills jag går hem för dagen.

Annars då...? Händer inte så mycket annat i mitt liv. Hade ett bra besök hos sjukgymnasten förut, vi pratade om smärthantering och bokade in mig på en kurs i höst. Kursen pågår en gång i veckan i åtta veckor och man är ca 10 pers med smärtproblematik orsakat av endometrios som får lära sig olika sätt att handskas med smärta. Om kursen är bra kan det bli riktigt intressant. Sen kom vi även fram till att jag skulle vilja börja träna, men pga dålig sömn, bristande motivation, orkeslöshet, smärta mm så har jag svårt att komma igång. Därför bestämde vi att sjukgymnasten ska sätta ihop ett träningsprogram till mig utifrån mina individuella behov som jag sedan ska få utföra regelbundet i sjukhusets träningslokaler, för att Lomma igång. Fysisk aktivitet skulle kunna förbättra så många olika faktorer i mitt liv, sömn, smärta, psykiskt mående osv osv menade sjukgymnasten, så hon ansåg att det är viktigt att jag kommer igång även om det bara är två-tre gånger i veckan. Så det känns bra, jag har ju velat komma igång med träningen ända sen jag slutade träna men har aldrig riktigt kommit till skott så det känns skönt att ha någon som kommer tvinga mig haha ;) sen ska jag och mamma börja med bikram(?)yoga i höst också, kan berätta mer om det någon annan dag för nu är jag framme. Hela resan har gått till bloggande haha.

Nu blir det jobb, vi hörs om ett tag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar