.

.

fredag 12 juni 2015

Shopping



Väska. Bilden suger (tagit med mob i ganska dåligt ljus) för egentligen är den mörkt mörkt blå med silvriga detaljer, ser mer svart ut på bilden.... Menmen. Från Kenneth Cole iaf. Love it, min nya älskling!



En fin tavla som kommer passa perfekt på min vägg därhemma. Finns huuur mkt fina tavlor som helst som jag hade kunnat köpa med alltså, men hade nog inte fått plats i resväskan då hehe. Så denna fick det bli, den är sååååå Lisa. 



Foundation och puder från BareMinerals, liten söt Hello Kitty-ask där jag tänkte förvara mina mediciner i väskan (roligare än att ha dom i kartor som dom är nu), mini-pincetter med olika spetsar (SÅÅÅÅ söta) från Sephora samt en nyckelring med SATC-citat på. 



Liten väska från Nine West. Letat efter en liten länge nu och denna var också extremt "Lisa" så den var jag tvungen att ha hehe.



Armband från Michael Kors. What can I say, I love love loooove it!!!!



Bikini från Abercrombie and Fitch. Ni ska se ryggen på denna bikinin alltså, omgggg. Tavlan hamnade med lite på bild igen....



En till liten väska, denna fick jag av mami =) ser skittråkig ut på bilden men är egentligen så jäkla söt, bilden gör den inte rättvisa för femöre. Från Guess.



Också en bild där färgerna inte är helt rättvisa. Men det är iaf två par NIKE AirMax som ni förmodligen ser. Det ni förmodligen inte ser är den drömmiga färgen på dom till höger. Svårt att förklara färgen med ord men när jag kommer hem ska jag fotografera allt med systemkameran så kan ni få se färgen på riktigt. ÄLSKAR dessa skor och hade så jäkla svårt att bestämma mig för vilka jag skulle välja. Ångest alltså haha. Slutade med att jag köpte dom vita och Mr köpte dom andra till mig i present för han tyckte dom passade mig så bra och var så snygga =) tack återigen hjärtat, jag ska använda dom väl!



Brills från MK. Jag är svag för stora brillor så jag letade upp de största som fanns i hela affären haha. Helt kär i dom är jag och ett snyggt fodral fick jag till också.



Två par heels från Steve Madden blev det också. Fruktansvärt jävla askass bild jag vet men ville bara visa er på ett ungefär hur dom ser ut. Färgen stämmer dock inte riktigt överens med deras riktiga så även dessa får jag fota på riktigt hemma. Får helt enkelt bli ett skoinlägg när jag kommit hem =) Uggs ser ni också att jag köpt (HERREGUD vem fan köper fem par skor på en vecka????) och inte heller dem är helt rättvisa färgmässigt. Men jag älskar alla mina nya skor. Funny story angående klackarna förresten, ska berätta den i mitt skoinlägg om ett par dagar =)


Sen har jag även köpt en topp från Abercrombie&Fitch, en dröööömjacka från Topshop (Ozcar tycker jackan är mitt bästa köp på hela resan, hans ord, och jag tror Sean tkr detsamma) muggar från Sex and te city-store och Starbucks läppstift från Marc Jacobs, handsprit med olika goda lukter från någon affär jag inte minns och säkert något annat jag inte minns. Imorgon ska jag införskaffa ett speciellt armband/halsband (man kan använda det som både och) som jag spanat in idag + att jag och Mammi ska in på Victorias secret och därifrån får jag säkerligen med mig något....hehe. Ja, jag har shoppat en del :) men det behövde jag efter så mkt jobbigt jag gått igenom senaste tiden. Dessutom har jag sparat en del för att verkligen kunna handla vad jag ville denna resan, så jag förtjänade det! en salig blandning blev det med lyx på klackskor, väskor och accessoarer och lite mer "budget" vad gäller toppar och klänningar, muggar och sånt. Precis som jag gillar det. Jag älskar att unna mig lyxiga väskor och accessoarer, jackor och skor och sånt medan toppar, klänningar, tröjor osv (alla kläder förutom jeans helt enkelt) gärna får vara lite mindre lyx. Det är såååå Lisa ;)

Haha ja, nu ska jag faktiskt gå och lägga mig. Somsagt kom ihåg att många av bilderna inte riktig överensstämmer färgmässigt med verkligheten så mycket kommer jag visa igen i bättre bildkvalitet när jag kommit hem. Ville bara visa er lite snabbt nu. Är grymt nöjd med allt jag shoppat, upplevt, gjort, ätit, vädret, staden, allt. In love with New York helt enkelt, detta är min stad.


Två bilder från en lycklig Lisa som aldrig vill åka hem. Det enda jag saknar är Lexi, skulle flyga hit henne bara och stanna här. Flyga hem emellanåt och hälsa på mormor och Ingela och vänner men bo här liksom, leva här. Med Ozcar och Lexi i en fin lägenhet på Upper East side ;) eller något i den stilen. Åhhhhh vill inte åka hem så snart, vill aldrig åka hem.



Skriver mer imorgon. Ska pussa på min bild på Lexi nu och sen sova. Natti på er :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar