.

.

tisdag 23 juni 2015

Röntgen och mera jobbbb


Hej på er! Vad gör ni? Själv sitter jag och kollar på Orangeitnb med honom, Han med stort H. Eller ja, kollade får jag väl snarare säga för Han ska gå och lägga sig nu medan jag ska vara uppe en stund till. 

Sen jag kom hem från jobbet vid 16.15 har jag mest slappat. Fixat matlåda har jag fått gjort också och sen typ bara tagit det lugnt framför orangeitnb med Mr. Det tar på krafterna att jobba med ont i magen, speciellt innan man vant sig. 

Nu är det kväll och om någon timma eller två ska jag gå och lägga mig. Ska nämligen upp tidigt imorgon också, men inte för jobb. Imorgon ska jag upp tidigt för att bli röntgad. En CT-röntgen av buken är det som ska göras. Jag har en hård, ovalformad knöl nere till vänster magen som ska kollas upp. Knölen sitter på exakt samma ställe som jag haft ont på när endometriosen varit som värst, så läkaren tyckte det var värt att röntga för säkerhets skull. Förmodligen är det inget farligt alls utan bara någon liten cysta på äggstocken, en muskelknuta i magen eller något, men better to be safe than sorry, right? 

Så dit ska jag imorgon, klockan 08.40 har jag tid men måste komma minst en kvart innan då dom ska hinna sätta en PVK på mig samt ge mig kontrastvätska via PVK:n in i kroppen. Har även fått stränga order att dricka MINST en liter vätska timman innan (för att kissa ut kontrasten så fort som möjligt efter undersökningen är klar för att undvika skada på njurarna eller något sådant, stod det i brevet) så jag får dricka konstant från det att jag vaknar tills jag är framme haha. Själva röntgen i sig skulle inte ta lång tid alls och efter den så ska jag nog hem och lägga mig en stund =) 

Jobb blir det också imorgon men inte förrän klockan 16 (SKÖNT) så jag har några timmar att döda mellan röntgen och jobb. Får nog bli lite vila, lunch i solen (om det blir sol) eller liknande. Hade gärna åkt in till stan och lunchat med trevligt sällskap men det känns lite väl stressigt så jag får luncha hemma i min ensamhet istället haha :( nä men det blir nog bra, jag kommer på något!

Nu blir det ett avsnitt av min serie innan jag också ska sova =) skriver ett gonatt innan jag lägger mig sen. puss!



Mysbebis <3 myser i soffan gör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar