.

.

söndag 26 juli 2015

Godnatt söndag


Då var även denna dagen slut och jag ska strax gå och lägga mig. Har inte gjort alls mycket idag faktiskt, varit lite nedstämd hela dagen så jag skippade shoppingen. Ja, tragiskt men sant. Känns roligare att shoppa när jag är på bättre humör, typ imorgon kanske. Dagen har spenderats med Ozcar, kakor och serie. Bästa sättet att spendera en deppig dag!

Nu ska jag lägga mig så jag orkar jobba imorgon. Och tisdag. Och onsdag. Japp jag har tre dagar/kvällar med jobb framför mig och sen är jag ledig på torsdag. Men tre dagar är nog okej, det ska jag allt orka. Jobbveckan inleds med ett dagspass imorgon och det känns helt okej. Dock verkar det som det ska regna och vara lite oväder imorgon så det känns ju inte överdrivet kul. Men jag är ju ingen vädergud så vad ska man göra?

Nä, nu ska jag krypa ner med Ozcar och Lexi i sängen. Har inte varit sugen på att blogga alls idag, därav mina tråkiga inlägg. Men suget kanske kommer tillbaka imorgon. Det brukar vara så, en deppig dag och dagen efter är jag on fire. Eller möjligtvis ännu mer deppig haha. Så vi hoppas på det första ;) egentligen har jag inget att vara nere för. Jag har en snygg lägenhet, ett jobb, en grym pv, underbara vänner&familj och en katt som är som min bebis. Och jag är otroligt tacksam för det. Men det är tyvärr inte synonymt med att jag aldrig är nedstämd. Någon gång senare i livet kanske, men inte nu. För jag är inte helt läkt än.


Än. Det är ett viktigt ord i sammanhanget. Det betyder att jag kommer läka helt. Helt. Det är också ett viktigt ord i sammanhanget. Det betyder att jag kommit en bra bit på vägen, att jag inte är lika trasig i hjärtat nu som jag var från början. Nu är jag bara trasig vissa dagar, som idag. Och tids nog kommer jag att vara hel varenda dag. Jag behöver bara tid.


Imorgon kommer bli en bra dag. Det bestämde jag nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar