.

.

lördag 11 juli 2015

The best combination


När jag använder läppstift vill jag att det ska vara både beige och rosa i tonen. Jag vill alltså inte ha ett läppstift som bara är nudefärgat, och inte heller ett som bara är rosa. Dessutom gillar jag inte när det är för glossigt (gillar alltså inte läppglans), utan jag föredrar läppstift som är matta. MEN jag vill inte heller att det ska vara så matt så att läpparna ser torra ut.

Jag lyckades inte hitta något läppstift som matchade mina önskemål. Så istället kombinerar jag två stycken, med olika konsistens och färg, för att få fet perfekta.


Dessa två blir en perfekt match. Det den make up store är rosa och lite lite glossigt medan det från Marc Jacobs är nudefärgat och matt. Tillsammans blir dom perfekta. Så snyggt!

Har blandat läppstift innan också för att försöka hitta den perfekta färgen, men har aldrig riktigt lyckats. Inte helt 100 iaf. Nära, men aldrig helt 100. Så denna kombon släpper jag aldrig ;)

 
Denna färg blir det. Jag tar det beiga först för att få ett matt underlag innan jag lägger på det rosa. Tillsammans blir det en väldigt snygg naturligt ljust rosa färg som är superfin.

Så tips från mig till er - köp stiften ovan och prova. Ni kommer bli fast ;) (läppstiftet från make up store heter mood creme, det finns ju massa andra färger - så för er som vill prova - ta färgen mood creme).

PS: måste tillägga att jag tycker många andra färger är snygga också. Rött, annan rosa färg etc, MEN, det är inget jag vill ha till vardags. Till vardags är denna kombo perfekt, åtminstone till min hudtyp- och färg.

Nu ska jag mot flygplatsen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar