.

.

söndag 26 juli 2015

Hair



Haft håret i inbakad fläta hela natten, då blir det såhär fina vågor. Avskyr egentligen att sova med utsläppt hår (sovit med uppsatt i hela mitt liv) men orkar oftast inte fläta det på kvällen utan har typ tofs vilket resulterar i en morgonfrisyr med hår åt alla håll. Men när det är plattat, som det var igår, så blir det så långt att tofsen fastnar överallt när jag sover. Lexi lägger sig på den eller Ozcar, eller jag själv. Så då tycker jag mer om att fläta det, jag gör en tight inbakad fläta och fäster den hängande delen av flätan mot huvudet med ett litet spänne. Och då ser håret ut såhär när jag vaknar - vågigt och härligt. Bara att släppa ut flätan på morgonen och frisyren är fixad. Synd att jag är för lat för att fläta det varje kväll, annars kunde jag haft tjockt, vågigt svall oftare. Mitt naturliga är mer krusigt än vågigt och det gillar jag INTE, men stora vågor eller helt platt hår tycker jag om. Och platt är det aldrig efter jag sovit, oavsett vad. För jag rör mig för mycket. Så att vakna med färdiga vågor är det bästa.

Lite smink och fina kläder på bilden så hade jag varit redo att gå.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar